Zakázku pro náročný trh západní Evropy si připsala společnost Škoda Electric. Pro francouzské město Limoges budou v rámci vyhraného projektu dodány dva bateriové trolejbusy, součástí smlouvy je i opce na čtyři další vozidla. Obchodní úspěch je výsledkem spolupráce plzeňské firmy s nadnárodním koncernem Iveco, v rámci které vznikl zcela nový trolejbus Škoda Iveco. Ve Francii začnou kloubové vozy sloužit v první polovině příštího roku.
„Vítězství v tendru v Limoges ukazuje, že můžeme být úspěšní i na tak náročných teritoriích, jako je Francie,“ říká obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. Ten připomněl, že nové vozidlo patří mezi takzvané IMC (in Motion Charging) trolejbusy, se kterými Škoda slavní výrazné obchodní úspěchy.
„Tato vozidla mají pomocný bateriový pohon, takže jsou schopna bez problémů sloužit i na delších úsecích trati, kde není trolejové vedení a hlavní výhodou je možnost jejich dobití během jízdy na troleji. Díky tomu budou v Limoges naše trolejbusy obsluhovat část linky v režimu elektrobusu,“ popisuje Pavel Kuch. „Trolejbusy v designu Crealis tram-look budou vybaveny klimatizací prostoru cestujících a plnohodnotným bateriovým systémem umožňující dojezd až 15 kilometrů mimo trolejové vedení,“ doplňuje.
Pro Škodu to není první trolejbusový úspěch na západním trhu. „V minulosti jsme se podíleli na dodávce vozidel hlavně do Itálie, Španělska, Švédska či Portugalska,“ připomíná obchodní manažer Škody Electric. Budoucí západoevropské působiště nových vozidel – francouzské Limoges – leží ve středozápadní Francii, asi 400 kilometrů jižně od Paříže. Město má zhruba 135 tisíc obyvatel a je jedním ze tří francouzských měst provozujících trolejbusy, kromě Limoges je to Lyon a St. Etienne
TZ Škoda Electric