Menu

Nová Trollina v polských Tychách předána do provozu

Dvojice nových trolejbusů je řešena jako tzv. parciální trolejbusy. (foto: Tyskie Linie Trolejbusowe)
Dvojice nových trolejbusů je řešena jako tzv. parciální trolejbusy. (foto: Tyskie Linie Trolejbusowe)
Stáhnout PDF
Nezařazené
15. 01. 2019 18:52
Redakce
1 minuta čtení

Dvojice nových trolejbusů je řešena jako tzv. parciální trolejbusy. (foto: Tyskie Linie Trolejbusowe)

Dne 12. 1. 2019 se v polském městě Tychy, jež jsou jedním ze třech trolejbusových provozů v Polsku, uskutečnilo předání dvojice nových trolejbusů Solaris Trollino 12. Jde o první vozy v Tychách s karoserií tzv. čtvrté generace (New Trollino).

Nové trolejbusy byly na slavnostní předání vyzdobeny balónky. (foto: Jiří Brňák)

Tychy si objednaly u Solarisu tři parciální trolejbusy, z nichž prozatím byly do města dodány první dva. Vozy jsou vybaveny elektrickou výzbrojí Medcom. Podle údajů zveřejněných na prezentaci zvládnou trolejbusy na jedno nabití ujet až 30 km, tento údaj je ale nutné vnímat se značnou rezervou, protože u parciálních trolejbusů se nepředpokládá takový dojezd (z důvodu snížení životnosti baterie), takže reálný opakovaný dojezd na baterie se stejně jako u nás pohybuje mezi 10–15 km.

První trolejbus Solaris Trollino v Tychách z roku 2002 vedle svého mladšího sourozence. (foto: Jiří Brňák)

Prezentace se konala v centru města mezi 12.00 až 14.00, přičemž kromě dvojice nových vozů byl přítomen také nejstarší vůz ev. č. 004 z roku 2002, který je jedním z prvních vyrobených Trollin (vůz vzniklý v kooperaci Solarisu a dnes již zaniklé firmy TROBUS). Doplňkem na prezentaci byl vůz k údržbě trolejového vedení postavený na podvozku MAN. 

Potah sedadel v trolejbusech Trollino 12 s logem dopravce a erbem města. (foto: Jiří Brňák)

Nové trolejbusy jsou vybaveny mj. klimatizací interiéru, moderním informačním systémem, kamerami, zařízením pro sčítání cestujících atp. Trolejbusy obdržely ev. č. 40 a 41, třetí vůz, jenž bude dodán kvůli zpoždění ve výrobě později, obdrží ev. č. 42. Vozy by měly být nasazovány primárně na nové lince k místnímu aquaparku, kde se počítá s využitím baterií na části trasy.

Jiří Brňák

Trolejbus ev. č. 40 během představení v centru města v sobotu 12. 1. 2018. (foto: Jiří Brňák) Ještě jeden pohled na New Trollino 12. (foto: Jiří Brňák)

 

 

Podobné články