V Německu se stále častěji hovoří o trolejbusech jako vhodné alternativě ke konvenčním autobusům i tohoto času ještě stále nevyzrálým elektrobusům. Jedním z dalších měst, kde se dostala otázka trolejbusů do médií, se nestal nikdo menší než Frankfurt nad Mohanem (Frankfurt am Main).
Na rozdíl od řady jiných měst, kde se na stranu trolejbusů přiklonily studie (nejvíce mezi nimi vyniká momentálně Berlín, jehož obřím ambicím jsme se věnovali v čísle 4/2018), otevřel ve Frankfurtu otázku trolejbusů jediný politik, a sice Frank Nagel z Křesťanskodemokratické unie (CDU). Frank Nagel má však ve Frankfurtu jakožto expert na dopravu strany velké slovo.
Frankfurt stejně jako řada dalších německých měst trolejbusy již měl. V provozu ale byla v letech 1944 až 1959 jen jediná linka číslo 60 spojující Heddernheim a Praunheim. Frank Nagel se nyní domnívá, že by se trolejbusy do Frankfurtu mohly zase vrátit, a to pro svůj ekologický přínos, tichý provoz a provozní spolehlivost. Trolejbusy by rád viděl zejména na nejfrekventovanějších autobusových linkách, jakými jsou například linky čísel 43, 38, 34 a 32. Celkově by se dalo trolejbusy nahradit několik desítek autobusů. Zdali se však podaří přesvědčit o vhodnosti trolejbusů také další politiky a připravit nezbytné podrobné studie, zůstává otázkou.
Libor Hinčica