Německý Augsburg vyhlásil vítěze výběrového řízení na dodávku 11 nových tramvají s opcí na dalších 16 kusů. Nejlepší nabídku podal švýcarský Stadler, který nabídl model Tramlink vyvinutý původně španělským Vosslohem.
Tramlink zřejmě postupně nahradil v rámci koncepce vozů s neotočnými podvozky (tzv. Multigelenk) starší model Variobahn ve výrobním programu Stadleru. Všechny poslední úspěchy Stadleru s vozidly této koncepce byly totiž postaveny již na Tramlinku (pomineme-li využití opcí starších kontraktů).
Augsburg má úzkorozchodnou (1.000 mm) tramvajovou síť, která je druhou největší v Bavorsku (po Mnichově). Tramvaje zde jezdí již od roku 1881, ty elektrické pak pravidelně od roku 1898 (už předtím ale existoval od roku 1895 testovací provoz). Vozový park dnes tvoří 84 tramvají, z nichž nejstarších pět vozů bylo vyrobeno v letech 1985 a 1986, nejmodernější vozy Cityflex (Bombardier Cityrunner) jsou z let 2009 a 2010. Páteří vozového parku jsou tramvaje Siemens Combino, kterých má dopravce k dispozici celkem 41.
Nyní se město dočká také prvních vozů od Stadleru. Švýcarský výrobce má jistotu, že do města dodá minimálně 11 vozů, dalších 16 si může dopravce koupit při využití opce. Základní část kontraktu (na 11 vozů) má hodnotu 57 mil. €, tedy více než 134 mil. Kč na vůz. Takový přepočet je ale značně zavádějící, protože součástí dodávky je také kompletní údržba tramvají na dobu 16 let. Pro Stadler jde o první kontrakt s údržbou, který v Německu vyhrál. K údržbě budou využívány prostory a zaměstnanci augsburského dopravního podniku, a to za dohledu pracovníků Stadleru.
Nové vozy Stadler Tramlink mají mít délku 42 m a kapacitu 231 cestujících, z toho 86 sedících. Do provozu by měly být tramvaje zařazeny postupně od roku 2022. Kromě stávajících tras mají vozidla sloužit také na plánovaném prodloužení linky číslo 3.
Libor Hinčica