Lublinský podnik Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie uzavřel dvě výběrová řízení na 5 a 10 parciálních kloubových trolejbusů o délce 17,50 až 18,75 m, která vypsal v dubnu tohoto roku. Vítězství si v obou případech odnesl polsko-španělský Solaris Bus & Coach. Cena všech nových vozů, které mají být řešeny jako parciální, činí 44,3 mil. zlotých, tj. cca 264 mil. Kč, což je o 7,8 mil. zlotých více (46,6 mil. Kč), než bylo odhadováno. Za jeden vůz tak město musí vyplatit v přepočtu cca 17,6 milionů Kč, což si může dovolit jen díky nedávnému navýšení unijních fondů přidělených na lublinské dopravní projekty.
Díky těmto navýšeným finančním prostředkům (34,4 mil. PLN) možná zbudou peníze i na nákup 20 cca 12m elektrobusů s 12 dobíječkami různých konfigurací (vozy se soutěžily opakovaně, viz zde), kde si Solaris coby opětovně jediný účastník soutěže řekl o 62,5 mil. PLN (cca 373 mil. Kč, tj. 18,65 mil. Kč za vůz, v souhrnné ceně je ovšem zahrnuto 12 dobíjecích stanic), zatímco očekávání města bylo o téměř 10 milionů PLN nižší.
Zakázka na 15 nových Trollin potvrzuje nechvalný trend posledních let, kdy se polští provozovatelé trolejbusů spokojují s nabízenými cenami, které jsou daleko vyšší než jejich původní odhady.
Připomeňme, že do města mělo zamířit i deset 12m trolejbusů Ursus. Kvůli vleklým problémům výrobce se ale město rozhodlo smlouvu vypovědět.
Text: Vít Hinčica