Menu

Trolejbusy s českou výzbrojí ve Francii

Crealis pro Limoges na fotomontáži výrobce. (foto: Škoda Electric)
Crealis pro Limoges na fotomontáži výrobce. (foto: Škoda Electric)
Stáhnout PDF
Nezařazené
29. 10. 2019 10:32
Redakce
1 minuta čtení

Trolejbus vybavený českou elektrickou výzbrojí byl k vidění ve Francii již po druhé světové válce, kdy měl být přímo v Paříži testován jeden z vozů Vétra s výzbrojí ČKD. Nyní se v Limoges usadí natrvalo trojice vozů, jejichž pohon dodala plzeňská Škoda Electric.

Crealis pro Limoges na fotomontáži výrobce. (foto: Škoda Electric)

Trolejbusová doprava v Limoges byla uvedena do provozu v roce 1943, tedy v době druhé světové války, kdy bylo město součástí Vichystické Francie (v dané době už ale tak jako tak okupované Německem). Provoz přežil vlnu rušení v 60. a 70. letech a dochoval se až do dnešních dnů. V provozu je 5 linek na síti dlouhé 32,5 km. Celkem má místní dopravce k dispozici 31 trolejbusů. 27 odpovídá sólo provedení modelu Iveco Cristalis, 4 kloubové trolejbusy dodal švýcarský HESS. Nyní se k těmto vozům připojí ještě trojice článkových vozů, které odpovídají modelu Škoda 35 Tr, nicméně s ohledem na prodej na francouzském trhu je dodavatelem vozidel Iveco, takže vozidla jsou oficiálně řazena do rodiny vozů Iveco Crealis.

Škoda Electric vybavila vozidla svým kompletním pohonem (včetně baterií) a předala prozatím dva ze tří objednaných vozů. „Pro Škodu to není první trolejbusový úspěch na západním trhu. V minulosti se firma podílela například na dodávce vozidel do hlavně Itálie, ale také do Španělska, Švédska či Portugalska,“ sděluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch. Baterie umožňují dojezd až 15 km mimo trolejové vedení. Této vlastnosti se má v provozu pravidelně využívat (jedná se tedy o tzv. parciální trolejbusy).

TZ Škoda Electric s úpravami redakce

Podobné články