Nedávno jsme se zabývali problematikou výběrového řízení na nové tramvaje pro polskou Lodž. Do něj se přihlásili celkem 4 producenti, mezi nimiž zaujala turecká Bozankaya, která letos uspěla na trhu Evropské unie ve dvojici výběrových řízení na nové tramvaje v Rumunsku.
Turecká firma podala do tendru v Lodži nejlevnější nabídku, avšak ze soutěže byla nakonec vyloučena, a tak se boj odehrál mezi Modertransem, Pesou a Stadlerem, přičemž vítězem se stal první jmenovaný. Modertrans dosud své 100% nízkopodlažní vody dodal pouze do Poznaně, Lodž se tak stává prvním úspěšným zářezem výrobce s tímto druhem vozidla mimo mateřské město.
Modertrans obdržel nejvíce bodů ve všech hodnoticích kritériích, jimiž byla cena, technické a provozní parametry a vybraná technická řešení. S velkým odstupem zůstaly za Modertransem nabídky Pesy (81,87 bodů) a Stadleru (68,5). Výběrové řízení zvládla Lodž vyřešit během tří týdnů. Modertrans tak získal objednávku za 268,5 mil. zlotých (včetně DPH), což odpovídá sumě cca 1,6 mld. Kč (jeden vůz tak vychází na zhruba 53 mil. Kč).
První tramvaj by měla být dodáno v březnu 2022, všech třicet vozů nejpozději na konci září 2022. Vozidla budou odvozena z modelu Moderus Gamma, budou však úzkorozchodná (1.000 mm).
Libor Hinčica