V první polovině listopadu 2019 byla dokončena dodávka prvních 40 trolejbusů Yutong pro Ciudad de México. V polovině prosince má dojít dalších 23 vozů, které byly objednány dodatečně.
Dne 19. 11. 2019 se primátorka města Claudia Sheinbaum po slavnostních projevech pronesených ve vozovně dopravce STE projela s jedním z těchto trolejbusů po místní hlavní trolejbusové trati zvané Eje Central, která je částečně segregovaná od okolního provozu, a opětovně potvrdila, že město pořídí během jejího mandátu celkem 500 vozů. Od téhož dne začaly být první trolejbusy nasazovány do provozu s cestujícími, a to právě na Eje Central. Všech 63 vozů má být v provozu s cestujícími nejpozději do počátku ledna 2020.
Nové trolejbusy, které jsou řešeny jako parciální (navzdory možnému velkému autonomnímu dojezdu se s nimi prozatím počítá na zatrolejované úseky, město navíc míní troleje lokálně rozšiřovat a stavět i nový nadzemní koridor), přišly do města po dlouhých 22 letech, během kterých se stav tamní trolejbusové infrastruktury trvale zhoršoval ruku v ruce s klesajícími investicemi do údržby i oprav. Trolejbusy s vypětím sil pracovníků STE ve městě přežily, a ačkoli je v něm k vidění téměř výhradně staré trolejové vedení, nové vozy bez problému po síti jezdí.
Andrés Lajous Loaeza coby vedoucí odboru mobility Ciudad de México připomněl, odkud se vzalo rozhodnutí vsadit na trolejbusy, když, mimo jiné, prohlásil: “Provedli jsme hodnocení, analýzu rozdílných technologií, které na světě, pokud jde o elektrickou dopravu, jsou. Závěrem této analýzy je, že co do investování to nejlepší, co mohlo město udělat, bylo v tomto momentě koupit trolejbusy a ne elektrobusy. Důvodem toho je zaprvé to, že životnost trolejbusů je vyšší než životnost elektrobusů. … Zadruhé, využití energie od samotné výroby až do konce života trolejbusů je více efektivnější než u elektrobusů.”
Text: Vít Hinčica