Dopravní podnik Ostrava si splnil svůj sen a pořídí si dvojici patrových autobusů. Ty se snažil neúspěšně několikrát vysoutěžit. Nakonec musel přistoupit k tzv. jednacímu řízení s uveřejněním, kdy byly podmínky s potenciálními dodavateli konzultovány, protože dříve publikované tendry byly svými podmínkami naprosto mimo realitu trhu.
Podle informací, které již dříve ostravský DP sdělil, se měli posledního táhnoucího se tendru (od prosince 2018) účastnit dva uchazeči. Podle informací redakce šlo o dceřinou firmu ostravského DP Ekova Electric ve spolupráci s Volvem a o Scanii. První jmenovaný výrobce měl nabízet řešení s hybridním pohonem, druhý pak pohon na CNG. V obou případech se však počítalo s tím, že vozidla budou vyrobena v kooperaci se španělskou firmou UNVI, která je nástavbářem patrových vozů jak na podvozcích Scanie, tak Volva.
Autobusy o délce 12,3 m by měly sloužit na lince číslo 88, která má spojovat areál bývalých železáren ve Vítkovicích se zoologickou zahradou. Linka má být provozována o víkendech a státních svátcích v ČR a v Polsku, během týdne se předpokládá využití autobusů také na jiných linkách. Za každý autobus zaplatí ostravský DP 14,3 mil. Kč, celkem tedy 28,6 mil. Kč. Dopravní podnik tak za autobusy zaplatí o trošku více, než původně očekával, neboť předpokládaná hodnota zakázky za obě vozidla byla původně 18 mil. Kč. Každý z autobusů je tak “pouze” o 5,3 mil. Kč dražší, než se původně očekávalo.
Autobusy mají mít prosklenou střechu a nabídnout celkem 64 míst k sezení. Součástí výbavy bude klimatizace, kamerový systém či USB nabíječky. Dodávka vozů je očekávána v létě 2020. V provozu by se měly autobusy objevit už od 1. 7. 2020.
Libor Hinčica