Menu

Na Mauriciu vyjely tramvaje

Tramvaje CAF Urbos 3 na Mauriciu. (foto:  Mauritius Metro Express)
Tramvaje CAF Urbos 3 na Mauriciu. (foto: Mauritius Metro Express)
Stáhnout PDF
Nezařazené
01. 12. 2019 15:16
Redakce
1 minuta čtení

Nový tramvajový provoz – oficiálně označovaný jako metro – vznikl na ostrově Mauricius v Indickém oceánu. Bývalá britská kolonie získala samostatnost v roce 1968, kdy vznikla republika. V té době už na ostrově, jenž je jen o malinko větší než okres Jindřichův Hradec, nebyla žádná kolejová doprava, protože poslední železniční trať byla zrušena v roce 1964.

Tramvaje CAF Urbos 3 na Mauriciu. (foto:  Mauritius Metro Express)

Těleso této dráhy ale zůstalo z velké části zachováno a po roce 2010 vznikla idea, že by bylo možné bývalou železnici rekonstruovat a využít pro stavbu lehkého metra, které by využívalo tramvajových vozů. Oficiálně byl projekt pojmenován jako Metro Express, přičemž se počítalo s vybudováním celkem 37 km dlouhé dráhy, která by spojila významná sídla od západního pobřeží směrem k vnitrozemí. Dne 11. 3. 2017 – se zpožděním oproti původním předpokladům – byl položen základní kámen budoucí dráhy a od 20. 3. 2017 se začalo intenzivně budovat.

Původně se počítalo s tím, že vyjedou tramvaje v roce 2021 na celé trase, později byl ale projekt kouskován, a to nejprve na dvě etapy, načež první etapa byla ještě jednou rozdělena na dvě části. První úsek severojižního spojení o délce 13 km s devíti zastávkami se podařilo dokončit na podzim letošního roku a dne 3. 10. 2019 byl slavnostně zahájen provoz na úseku Immigration Square (Port Louis) – Rose Hill. Druhá část trasy (Rose Hill – Curepipe) dlouhá rovněž 13 km by měla být uvedena do provozu v roce 2021 a mělo by se na ní nacházet 10 zastávek. O postavení zbylé části o délce 11 km do celkové délky 37 km není prozatím rozhodnuto.  

Pro provoz na trati má být určeno celkem 18 nízkopodlažních vozů CAF Urbos 3 ze Španělska. Pro první etapu provozu bylo dodáno prozatím 7 sedmičlánkových vozů.

Libor Hinčica

Podobné články