V australském Sydney nejsou tramvaje novinkou. Provozovány zde byly v minulosti do roku 1961 a znovu se zde objevily v roce 1997. Dnes ve městě jezdí dvě linky, třetí (využívající část trasy linky L2) bude otevřena v březnu 2020 a čtvrtá – separátní na západě města – se buduje.
Dne 14. 12. 2019 byla slavnostně uvedena do provozu linka L2 (zvaná též L2 Randwick), která je vedena do samotného srdce města. Do něj se vrátily tramvaje po více než 60 letech. Budování tramvají v této lokalitě mělo přinést zklidnění povrchové dopravy ve městě a snížit počet dopravních zácp. Stavba začala v roce 2015 s tím, že dokončena bude před Vánoci roku 2016. Jenomže projekt, který byl budován za využití společného financování soukromého a veřejného sektoru (PPP; Privat-Public-Partnership) nabral několik zpoždění. V roce 2018 byl termín posunut na období před Vánoci roku 2019. Na to zareagoval bar Morrison Bar & Oyster Room, kterému měla rozkopané centrum odehnat zákazníky, slibem, že pokud město skutečně tramvaj otevře před Vánoci roku 2019, poskytne pivo celému městu zdarma.
Novináři hbitě zareagovali výpočty, kolik piva by musel majitel hospody ve městě s 3,6 milióny obyvatel vytočit, nicméně realita nakonec nebyla pro majitele podniku finanční likvidační, byť svému slovu dostát musel. Tramvaje se totiž 14. 12. 2019 – tedy ještě před Vánoci – rozjely. Majitel pozval všechny zájemce k sobě do baru, kde od 17 hodin nabízel zdarma jídlo i pití, nicméně na tzv. tramvajovou párty bylo nutné se předem registrovat. Počet účastníků tedy rozhodně nedosáhl 3,6 mil. obyvatel města.
Nová tramvajová trať svým tvarem připomíná obrácené ypsilon. Její celková délka je 12 km. Prozatím je v provozu pouze větev do části Randwick, druhá část („druhá větev ypsilonu“) by měla být uvedena do provozu jako linka L3 do Kingswords v březnu 2020. Pro provoz bylo dodáno celkem 60 tramvají Citadis X05 z produkce Alstomu. Vozidla jsou vybavena systémem spodního přívodu proudu, díky čemuž nejsou v centru na úseku dlouhém cca 2 km žádné troleje. Alstom zajistil také dodávku měníren, signalizačního a komunikačního zařízení, výbavu depa a 19 let se bude starat o provoz vozidel. Alstom současně převzal starost také o vozidla na lince L1, kde slouží tramvaj vyrobené španělským výrobcem CAF (celkem 12 vozů).
Každá z tramvají má kapacitu až 450 osob, což podle Alstomu odpovídá kapacitě zhruba 9 městských autobusů (ve skutečnosti jde ale o cca 4–5 autobusů). Ve špičku by měly tramvaje přepravit každou hodinu okolo 13.500 obyvatel (6.500 v každém směru). Provoz je zajišťován od 5 hodin ráno do 1 hodiny ráno.
Libor Hinčica