Posledních 23 z letos 63 objednaných sólo trolejbusů Yutong došlo do hlavního města Spojených států mexických, Ciudad de México, ve druhé polovině prosince 2019. Slavnostně byly prezentovány dne 27. 12. 2019 v centru města, spolu s tím byla zorganizována i dlouhá tisková konference, na které byla mj. představena celá dlouhá pouť trolejbusů z Číny až do Mexika. O kontraktu jsme opakovaně informovali mj. zde a zde.
Nové vozy byly místní veřejností přijaty nečekaně vřele a primátorce Claudii Sheinbaum, která dala obnově trolejbusů spolu se svými podřízenými zelenou, udělaly velmi dobrou reklamu. Případné připomínky na adresu nových trolejbusů se většinou týkají nedostatku místa při výměně cestujících v zadní části interiéru, která je z důvodu koncepce low-entry vyvýšená, a tedy přístupná přes schody. Dále si řada místních stýská nad tím, že trolejbusy nejsou kloubové.
Během několika dalších let mají nicméně do města dorazit další stovky trolejbusů, čímž by se mělo podařit vyřadit stávající vozidla sloužící v provozu minimálně 23 let a také posílit celý vozový park. Některé z dalších trolejbusů mají být již kloubové. Celkem by mělo pod primátorkou Sheinbaum, která do čela radnice hlavního města usedla teprve před rokem, dorazit 500 nových vozidel, výběrová řízení na další trolejbusy ale zatím vyspána nebyla. Příští rok se má soutěžit 130 trolejbusů, včetně kloubových. Primátorka na tiskové konferenci v tomto týdnu uvedla, že bude obnovovat i některé zrušené tratě trolejbusů. Kromě toho má příští rok odstartovat stavba nadzemního trolejbusového koridoru.
Kromě trolejbusů investuje radnice i do obnovy jediné trati lehkého metra (rovněž spravovaného společností STE), která se momentálně dočkává výměny kolejí. Dosavadní kolejnice totiž pocházely ze zrušeného systému tramvají a měly za sebou i více než 100 let služby. Tento krok si vyžádal částečné přerušení provozu, který bude obnoven v lednu 2020.
Text: Vít Hinčica