Celkem 37 autobusů Crossway LE v plynovém provedení (model s obchodním jménem Crossway LE Natural Power, zkráceně též Crossway LE NP) zamíří do dopravní společnosti Beltrame Group. Autobusy budou dodány správním orgánům aglomerace Communauté d’Agglomération Dracénoise (DPVA) na jihu Francie do konce roku 2019.
Dohoda o podpoře energetické transformace mezi DPVA, společností IVECO BUS a dopravní společností Beltrame Group byla podepsána za přítomnosti řady významných místních a regionálních politických představitelů na slavnostní recepci ve francouzském Draguignanu (správním centru aglomerace), při níž si hosté mohli vyzkoušet jízdu v autobusech Crossway NP a Iveco Daily Blue Power NP.
„Rozhodli jsme se modernizovat náš vozový park autobusy na zemní plyn, abychom tak přispěli k ochraně životního prostředí a splnili legislativu týkající se energetické transformace. Tato vozidla budou využívána ve 23 městech regionu,“ uvedl Frédéric Decompte, ředitel odboru dopravy DPVA.
Jedenáct autobusů provozuje přímo DPVA a zbytek obsluhuje dopravní společnost Beltrame Group. „Náš vozový park nyní tvoří přes 270 autobusů, z nichž 60 je určeno výhradně pro využití v regionu. Díky této nové objednávce bude již více než 80 % našeho vozového parku poháněno zemním plynem,“ nechal se slyšet Anthony Beltrame, generální ředitel skupiny.
DPVA průběžně modernizuje svůj vozový park nákupem autobusů na zemní plyn a schválila tříletý investiční plán, podle něhož budou každý rok pořízeny dva nové autobusy.
Dalších šest autobusů Crossway LE Natural Power bude dodáno již v dubnu 2019. Půjde o první autobusy Crossway LE s pohonem na zemní plyn, které budou ve Francii provozovány. Vůbec prvním provozovatelem modelu představeného před dvěma lety se stala česká skupina 3ČSAD z Moravskoslezského kraje.
Francouzská společnost Beltrame Group rozšíří svůj vozový park o 80 autobusů, včetně čtyř vozů Daily Blue Power NP, které budou určeny pro dopravu ve městě a pro „dopravu na vyžádání“. V současné době vlastní firma více než 270 autobusech a zaměstnává zhruba 270 lidí. Stáří většiny autobusů ve vozovém parku této společnosti je méně než pět let.
Ve spolupráci se společností Pizzorno vybuduje Beltrame Group pro svůj vozový park CNG čerpací stanici, kde budou moci čerpat palivo také nákladní vozy na CNG z celého regionu.
Autobus Crossway Natural Power (NP) má celkovou kapacitu 1.260 litrů metanu (4 nádrže o objemu 315 litrů), které lze dočerpat rychlým či pomalým plněním a které umožňují dojezd až 600 km. Jedinečné řešení nádrží umístěných ve střeše vozu, patentované značkou IVECO BUS, v kombinaci s posílenou konstrukcí optimalizuje těžiště vozidla, zlepšuje jeho stabilitu na vozovce a zvyšuje pohodlí pro řidiče a cestující. Díky tomuto řešení má vozidlo nejnižší celkovou výšku na trhu (3.455 mm) a není tak omezeno silniční infrastrukturou, jako jsou mosty či podjezdy.
Tyto vozy zároveň nabízejí stejný komfort jako dieselová verze, včetně snadného přístupu, příjemného prostoru pro cestující se sedadly orientovanými po směru jízdy a se stejnými provozními náklady. Motor CURSOR 9 NP má stejný výkon (360 HP) a točivý moment (265 kW) jako jeho dieselová verze. Crossway LE NP podle výrobce nabízí nejnižší celkové náklady na vlastnictví ve své třídě. Díky motoru Cursor na zemní plyn jsou servisní intervaly u vozu Crossway NP o 50 % delší než u dieselových vozidel.
IVECO BUS u autobusů na zemní plyn nabízí rovněž údržbu, školení zaměstnanců, specializované servisní dílny a síť vyškolených prodejců schopných plnit potřeby dopravců po celé zemi.
„Na tuto objednávku 37 autobusů Crossway NP, první takového rozsahu ve Francii, jsme mimořádně hrdí. Je dalším důkazem vedoucího postavení společnosti IVECO BUS v oblasti vozidel s alternativním pohonem, která splňují veškeré nároky na ochranu životního prostředí,“ prohlásil Brice Bonavia, generální ředitel společnosti IVECO France.
TZ IVECO BUS s úpravami redakce