V uplynulých letech zažila trolejbusová síť v hlavním městě Estonska značnou redukci a v provozu s cestujícími nadále zůstávají už jen vozidla Solaris Trollino 12 AC a 18 AC, které se měly odporoučet u ulic Tallinnu v roce 2020. Zdá se však, že trolejbusům svitla naděje na záchranu.
Trolejbusová doprava v Tallinnu začala být redukována s výmluvou týkající se vysokých nákladů a s odůvodněním, že jsou trolejbusy nahrazovány jinými ekologickými formami dopravy v podobě hybridních autobusů a plynových autobusů. Jak se ale ukázalo, větší roli patrně hrála osobní angažovanost některých pracovníků tallinnského DP, pro které si v souvislosti s podezřelými zakázkami na nové autobusy (rozdány měly být úplatky ve výši přes 2 mil. €) došla na jaře 2018 policie. Zástupci šéfa autobusových dílen v Tallinnu po návštěvě policie sice nejspíše došlo, že jeho projížďky v luxusním Lamborghini ulicemi Tallinnu skutečně nezůstaly bez povšimnutí, trolejbusům ovšem opožděný příchod ruky zákona už moc nepomohl. Síť byla značně redukována a odsouzena k zániku.
Rozsudek smrti nad trolejbusy by se měl ale přinejmenším odložit. Podle vedení tallinnského DP TLT by se v příštím roce trolejbusy rušit neměly, namísto toho se nyní snaží dopravce hledat cesty, jak prodloužit životnost zachované infrastruktury také pro další léta a použít ji například pro parciální trolejbusy. V Tallinnu zůstávají v provozu trolejbusové linky čísel 1, 3, 4 a 5, na nichž slouží celkem 51 trolejbusů.
Libor Hinčica