Nabídka společnosti Stadler na dodávku až 80 nových tramvají byla vybrána jako nejlepší v italském Milánu. Do tendru se hlásil španělský závod Stadleru z Valencie (původně Vossloh España) s upraveným modelem z rodiny Tramlink (označený jak typ Tramlink S3 Leo).
Nové tříčlánkové obousměrné vozy Tramlink S3 Leo by měly mít délku okolo 25 m a nabídnout nízkopodlažní prostor mezi prvním a posledním podvozkem (nad podvozky samotnými mají být vyvýšeny sedačky na podestách, z vizualizací však vyplývá, že ulička by měla být nadále bez schodů). Každá z tramvají o rozchodu 1.445 mm má nabídnout 66 míst k sezení, většina sedadel (44) má být řešena jako sklopná. Výměna cestujících bude umožněna skrze troje dvoukřídlé dveře na každé bočnici, všechny vstupy budou nízkopodlažní. Řidiči budou mít pro vstup do kabiny vlastní dveře.
Předmětem dodání by mělo být až 80 vozů, z nichž 50 by mělo sloužit na městské síti a 30 na meziměstských tramvajových tratích do Desia a Limbiate. Smlouva s vítězným uchazečem je pojata jako rámcová na období 6 let. Milán tedy nemusí odebrat všech 80 vozů. Předpokládá se, že první část kontraktu bude operovat s 30 vozidly, která by měla být dodána do 24 měsíců od podpisu smlouvy. Pokud by Milán odebral všech 80 vozů, zaplatil by za ně cca 213 mil. € (zhruba 69 mil. Kč za vůz).
Libor Hinčica