Menu

SOR v poli poražených. Autobusy pro Tychy dodají Scania a MAN

Nový MAN Lion’s City G v provedení na CNG. Do Tych však patrně zamíří ještě starší verze tohoto modelu. (foto: MAN Truck & Bus)
Nový MAN Lion’s City G v provedení na CNG. Do Tych však patrně zamíří ještě starší verze tohoto modelu. (foto: MAN Truck & Bus)
Stáhnout PDF
Nezařazené
22. 03. 2019 17:42
Redakce
1 minuta čtení

Nedávno jsme informovali o velkém tendru na dodávku plynových autobusů v polském městě Tychy. To poptávalo celkem 43 vozů, z toho 20 článkových o délce 18 m a 23 sólo vozů o délce cca 12 m. O zakázku se zajímala v obou částech také česká společnost SOR Libchavy. Ani v jedné části však český výrobce nakonec neuspěl.

Nový MAN Lion’s City G v provedení na CNG. Do Tych však patrně zamíří ještě starší verze tohoto modelu. (foto: MAN Truck & Bus)

Porážka českého SORu ale byla v jednom případě velice těsná. V tendru na 23 sólo vozů totiž nabídl český výrobce nejnižší cenu (19,6 mil. zlotých). V pořadí druhá Scania sice byla dražší (20,4 mil. zlotých; cenový rozdíl tedy činil zhruba 5,4 mil. Kč), zabodovala ale v dalších hodnoticích kritériích, kterými byly spotřeba paliva (10% váha) a výkon motoru (5% váha, na cenu tak zbývalo 85 %). Právě lepší výkon motoru pomohl Scanii posunout se před český SOR a získat v součtu 95,15 bodů, zatímco SOR měl o pouhých 0,15 bodů méně. Leč i těsná porážka zůstává porážkou.

V části zabývající se článkovými vozy bojoval SOR se Solarisem a se značkou MAN. Zde ale SOR tahal už od počátku za kratší konec, neboť z trojice uvedených výrobců nabídl nejvyšší cenu – 33,8 mil. zlotých, zatímco Solaris by se spokojil jen s 33 mil. zlotých a MAN dokonce jen s 31,9 mil. zlotých. Cenový rozdíl byl tedy v přepočtu na české koruny mezi nejvyšší a nejnižší nabídkou zhruba 11,4 mil. Kč. Ačkoli nabídka od německého MANu měl mít horší parametry ve spotřebě paliva, velký cenový rozdíl to nevyrovnalo a nabídka byla přiklepnuta právě německému gigantu. SOR se tak může v Tychách těšit pouze na dříve avizovanou dodávku osmi vozů SOR BNG 10,5.

Libor Hinčica

Podobné články