Postupně od 28. 3. 2019 se do prodeje dostává číslo 1/2019 časopisu Československý Dopravák. Jeho titulní strana přenese čtenáře na most přes řeku Travnu v rakouském Gmundenu, kde se po více než 120 letech od prvního návrhu podařilo dokončit stavbu spojovací trati mezi původní tramvajovou dráhou v Gmundenu a příměstskou úzkorozchodnou dráhou do města Vorchdorf. Právě tématu historie obou těchto drah a plánů na jejich propojení je věnován nejobsáhlejší článek v aktuálním vydání. Nabízí toho ale pochopitelně mnohem více.
Tematice tramvají se věnuje také článek o nových tramvajích Škoda ForCity Smart pro německého dopravce RNV provozujícího tramvajovou (a de iure i železniční) dopravu v oblasti Mannheimu a okolí. Pozornost si jistě zaslouží také text o ukončení provozu na další příměstské tramvajové trati v polské Lodži.
Strategii nahrazení autobusů parciálními trolejbusy se věnuje obsáhlý příspěvek o Teplicích. Parciální trolejbusy jsou pak také tématem článku o Banské Bystrici a německém Marburgu, kde vedení města odsouhlasilo záměr výstavby zcela nového trolejbusového provozu.
Hned několik článků poté pojednává o autobusech. Z novinek na trhu bude řeč o (ne)hybridním voze Solaris Urbino 12 LE lite, obsáhlé příspěvky se věnují problematice autobusů v Praze a v Liberci, kde se v uplynulých měsících udály poněkud turbulentní změny. Málo známou kapitolu historie poštovní autobusové dopravy poté připomíná článek o historickém autobuse Praga RND od společnosti Madeta.
Libor Hinčica