Menu

Arriva City zařazuje do provozu nové vozy SOR NB 18

V pondělí 15. dubna 2019 došlo k prvnímu vypravení SORu NB 18 číslo 9942, který je přidělen do provozovny Jílové u Prahy. Zvěčněn byl na lince 332 při cestě z Prahy do svého domovského města. (foto: Matěj Stach)
V pondělí 15. dubna 2019 došlo k prvnímu vypravení SORu NB 18 číslo 9942, který je přidělen do provozovny Jílové u Prahy. Zvěčněn byl na lince 332 při cestě z Prahy do svého domovského města. (foto: Matěj Stach)
Stáhnout PDF
Nezařazené
15. 04. 2019 17:32
Redakce
1 minuta čtení

Po tříleté pauze v obnově kloubových autobusů u pražské odnože Arrivy dochází v těchto dnech k postupnému zařazení celkem 25 vozů SOR NB 18 CITY v příměstském třídveřovém provedení. Kromě částečné obměny stávající flotily znamenají nové autobusy za celkem 196 milionů Kč také nemalý narůst kapacity na příměstských linkách v okolí metropole.

V pondělí 15. dubna 2019 došlo k prvnímu vypravení SORu NB 18 číslo 9942, který je přidělen do provozovny Jílové u Prahy. Zvěčněn byl na lince 332 při cestě z Prahy do svého domovského města. (foto: Matěj Stach)

Každý z nových SORů NB 18 dopravce Arriva City je kloubovým autobusem o délce 18 750 mm a šířce 2550 mm. Výška vozů činí díky dvojici klimatizací značky Webasto 3110 mm. Výměnu cestujících ve voze umožňuje trojice dvoukřídlých dovnitř otočných dveří, z nichž první mají šířku 860 mm a zbylé dvoje každé 1.200 mm. Autobus je poháněn motorem Iveco Cursor 9 o výkonu 243 kW v kombinaci s automatickou převodovkou ZF EcoLife. Lak vozidla vzhledem k nastaveným standardům nepřekvapí, každý z nových SORů NB 18 je oděn do červeno-bílo-modré trikolóry Pražské integrované dopravy (PID), doplněné o černé zarovnání spodní linie oken (což vzhledu autobusu nesmírně prospělo a je škoda, že výrobce tento prvek povznášející úroveň designu není schopen ani po 11 letech výroby na autobuse používat standardně).

Provedení interiéru je na první pohled ovlivněno nejnovějšími standardy PID. Zádržná madla jsou vyvedena v nerezu, osazená sedadla by zase měla cestujícím na delších trasách zajistit větší pohodlí. V interiéru je takových sedadel celkem 53 ve dvou barvách, a to sice v modré, ta jsou primárně určena pro cestující s omezenou schopností orientace a pohybu, a v červené barvě. Vozy jsou jedny z posledních, na které se ještě vztahuje výjimka v podobě nenutnosti použití standardizovaného vzoru potahů. Jak u druhých, tak i u třetích dveří v prostoru pro kočárky a invalidní vozíky je umístěna vždy ještě dvojice sklopných sedáků. Maximální obsaditelnost autobusu je dle výrobce až 147 cestujících, z nichž se může 57 posadit. Dlouhé cesty Středočeským krajem i extravilánem Prahy mohou pasažérům zpříjemnit po voze rozeseté USB nabíječky drobné elektroniky.

Pětadvacítka nových kloubových vozů (ev. č. 9932–9956) dopravce Arriva City je rozdělena do provozoven Jílové u Prahy, Neratovice a (Praha-)Malešice, ze kterých nové NB 18 v těchto dnech poprvé vyrážejí do provozu. Nasazení nových kloubových vozů s sebou přináší zvýšení kapacity především mezi Prahou a Jílovým u Prahy na lince 332 a mezi Prahou a Neratovicemi na lince 348. Opomenuty by neměly zůstat například ani linky 326 a 339, kde SORy nahradí některé dosavadně nasazované kloubové autobusy.

Matěj Stach

Podobné články