Z ulic českých měst zmizely poměrně nenápadně dva unikátní trolejbusy. Vozidla typové řady SOR TN byly prvními trolejbusy, které nechal výrobce SOR Libchavy zkompletovat. Na prvním prototypu spolupracoval s ostrovskou firmou Czetro, na druhém se společností Cegelec. Následně ale SOR oba tyto partnery opustil a trolejbusový trh v bývalém Československu začal zásobovat především vozidly s výzbrojí od Škody Electric.
SOR se pustil do výroby trolejbusů v souvislosti s ambicemi na dodávky nových vozů do balkánských zemí. První karoserie byla vyrobena již v roce 2006 a měla po dokompletování sloužit v moldavském hlavním městě Kišiněvu. Z toho ale sešlo. Později se hovořilo o snaze prosadit se s trolejbusy v Bulharsku. Ani tyto plány ale nevyšly.
První prototyp unikátní svou automatickou převodovkou v pohonu nesl označení SOR TN 12A. Představen byl (ještě nezkompletovaný) v roce 2008 na veletrhu Autotec v Brně, jeho montáž dokončil následně ostravský DP. Od srpna 2008 absolvoval vůz zkušební jízdy, s cestujícími vyjel poprvé v březnu 2009. Po dokončení zkoušek (v prosinci 2009) byl vůz navrácen výrobci. Plánovalo se ještě zahájení zkoušek v Pardubicích (trolejbus zde byl i fyzicky převezen), nakonec ale došlo k dohodě s provozovatelem trolejbusové dopravy v Teplicích a vůz byl pronajat na sever Čech. Zde byl do provozu zařazen 14. 2. 2011 a sloužil zde pod ev. č. 100 až do loňského roku. K 1. 6. 2018 by trolejbus na přání majitele vozidla odstaven a v současné době čeká v Teplicích na svůj další osud (plánován je převoz k majiteli, tedy výrobci SOR Libchavy).
Druhý prototyp s typovým označením SOR TN 12C byl dodán ke kompletaci sice později (až v září 2008), nicméně montáž výzbroje postupovala poměrně rychle a jednodušší byl také zkušební provoz, který se podařilo dokončit již 3. 6. 2009 (s cestujícími byl vůz provozován od posledního dubna 2009). Trolejbus byl dodán v laku ostravského DP. Montáž vozidla proběhla jako investice vlastní výroby ostravského DP, schválení nákupu vozidla přitom následovalo až poté, co byl vůz již prakticky dokončen a připraven do zkušebního provozu (dozorčí rada schválila jeho nákup až v prosinci 2008). Po dokončení zkoušek byl trolejbus zařazen do majetku ostravského DP s uvedenou hodnotou 7.810.472,06 Kč (bez DPH). Trolejbus nesl v Ostravě ev. č. 3911, čímž nepřímo navazoval na číselnou řadu trolejbusů typu Škoda 17 Tr (ev. č. 3901–3903).
Trolejbus SOR TN 12C nikdy nebyl u provozního personálu v Ostravě příliš oblíbený, zásadnější technické závady se ale trolejbusu dlouhou dobu vyhýbaly. V závěru roku 2017 však byla u trolejbusu zjištěna závada v elektrické části způsobena pravděpodobně špatnou montáží. Řešením situace mělo být natažení nové kabeláže (vysokonapěťového i nízkonapěťového okruhu), což bylo vyhodnoceno jako neekonomické. V provozu s cestujícími se měl vůz objevit naposledy už dne 6. 12. 2017 na lince číslo 106 (ranní část směny). Poté měl vůz vyrazit ještě na dvě zkušební jízdy – 8. 12. 2017 a později 29. 5. 2018. Na konci roku 2018 bylo rozhodnuto o vyřazení vozidla z provozu a v současné době je trolejbus již rozebírán v areálu ostravské trolejbusové vozovny. Odtud by měl v nejbližší době zamířit zbytek skříně směrem do kovošrotu.
Oba trolejbusy SOR řady TN 12 se tak v ulicích měst, v nichž působily, objevily takřka současně na konci května 2018.
Libor Hinčica