Vozovna v pražských Kobylisích zahájila provoz již před 80 lety, tj. 30. dubna 1939. Svojí kapacitou (200 motorových vozů) nahradila v té době bezmála čtyřicetiletou vozovnu Centrála, která se nacházela v areálu holešovické elektrárny. Ta měla kapacitu jen 90 vozů a její budovu naléhavě pro svoji potřebu potřebovala elektrárenská část Elektrických podniků hlavního města Prahy.
Na dvoře vozovny Kobylisy bylo v době zahájení provozu položeno celkem 1.245 m kolejí (včetně 195 metrů dlouhé nákladní koleje na severní straně haly) a 25 výhybek. V hale bylo dalších 2.293 m kolejí. Byla zde i kruhová smyčka, na níž obracely vlaky pravidelné linky č. 3. Teprve v roce 1967 se konečná odstěhovala na novou smyčku na protější straně ulice.
Hala vozovny je rozdělena na čtyři lodě po pěti kolejích. Kolejiště vozovny se během let dlouho prakticky neměnilo. Jen v roce 1970 byla manipulační kolej částečně přeložena, prodloužena kolem haly a zapojena i na jižní straně do kolejového dvora, čímž vznikla objízdná kolej. Samotné kolejiště bylo zcela přestavěno v roce 2009. V letech 2016–2017 byly rekonstruovány koleje a jejich podpěry (kozlíky).
K 1. dubnu roku 2019 měla vozovna Kobylisy ve stavu 110 tramvají T3R.P, 43 vozů 14T a 1 sněhový pluh. Podílela se na vypravování denních tramvajových linek č. 3, 6, 8, 10, 12, 14, 17 a 24 a nočních linek č. 92–95.
„Připravujeme projekt tramvajové trati od Vozovny Kobylisy do Zdib, takže budoucnost zdejší vozovny je zajištěna,“ uvedl Jan Šurovský, ředitel technického úseku – Povrch.
DPP připravil k výročí této vozovny i speciální brožuru, která je v prodeji v Infocentrech DPP i na fanshopu DPP za 40 Kč.
TZ DPP