Nové elektrobusy eCitaro s trojcípou hvězdou ve znaku se podařilo dostat k dalšímu německému dopravci. Hned 16 vozů si objednal dopravce Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH), který zajišťuje spojení Hamburku s okolními sídly. Vozidla by měla být dodána ještě na konci letošního roku.
Ačkoli Citaro bylo předvedeno teprve v loňském roce (od premiéry neuběhl ještě ani rok), model již stihl projít první inovací v oblasti úložiště elektrické energie. Zatímco dříve se hovořilo o max. počtu 10 bateriových boxů s celkovým množstvím elektrické energie 243 kWh, vozidla v provedení pro VHH budou již používat nové řešení s 12 boxy a celkem 292 kWh elektrické energie (stále ale platí, že jeden box má okolo 25 kWh elektrické energie). Podle výrobce tato kapacita elektrické energie postačuje pro ujetí vzdálenosti cca 170 km na jedno nabití podle podmínek testu SORT2. Za ideálních podmínek by pak měla energie postačovat pro dojezd až 280 km. Ideálními podmínkami je myšlen stav, kdy bude mít elektrobus spotřebu jen okolo 0,8–0,9 kWh/km, což je obtížně při obsazeném vozidle dosažitelné. Stále také platí, že koncipovat výpravu dle ideálních podmínek je prakticky nemožné, protože v provozu obvykle nenastávají, a tak je směrodatnější údaj o dojezdu 170 km.
Nákup nových elektrobusů je součástí plánu Hamburku na pořizování výhradně bezemisních vozidel, s čímž by chtělo města začít od roku 2020. Dopravce VHH, který má k dispozici celkem okolo 500 autobusů (z nichž většina nese značku Mercedesu), se začal na přechod k elektrickým autobusům již připravovat v mírném předstihu. Garáže Bergedorf (jedny z 12 garáží dopravce VHH) jsou tak momentálně přestavovány pro potřeby nabíjení elektrobusů. Stavební práce zahrnují vybudování nabíjecích stání, ale i zcela nové dílenské haly. U vozidel eCitaro má být používáno výhradně pomalé (noční) nabíjení.
Libor Hinčica