Čtrnácté největší město Polska ležící zhruba 100 km pod Varšavou – Radom – se rozhodlo spojit svou budoucnost s elektrobusy. Dlouhodobě se přitom hovořilo o tom, že by se součástí městské dopravy ve městě, v němž žije okolo 225.000 obyvatel, mohly stát tramvaje.
Plány na zavedení tramvají v Radomi jsou doloženy již ve 40. letech, kdy výstavbu tramvaje v trase od nádraží k tehdejšímu Reichsplatzu (dnes pl. Jagielloński) slíbili němečtí okupanti. Později, v 60. letech, byla navržena jedna tramvajová linka spojující části Potkanów a Gołebiów s centrem města. Délka trasy měla být úctyhodných 25 km. Znovu se nápad na tramvaje ve městě objevil v 70. letech a jeho plánování se protáhlo do let osmdesátých, ekonomické problémy Polska ale uskutečnění takto ambiciózního projektu ve své době nepřály, byť i Polsko se svezlo na vlně posilování ekologické dopravy. V roce 1997 se tramvaje v Radomi už objevily, a to dokonce původem československé. Společnost Alga přivezla do města dva vozy typu T4D a k nim dva vleky B4D, které byly koupeny jako ojeté z Magdeburgu. Uvádí se přitom, že vozy měly sloužit ve městě na navrhované síti tramvají. O tramvajích v té době sice Radom stále přemýšlela, o tom, že by československé tramvaje měly v ulicích města skutečně sloužit, lze ale pochybovat.
Další pokusy se odehrály už v novém tisíciletí. V roce 2013 byla zahrnuta výstavba tramvajové rychlodráhy v Radomi do období let 2014–2020 s tím, že se počítalo s financováním z fondů EU podobně jako v případě Olsztynu. Radom ale s ohledem na svou velikost není provinčním městem, a tak jí byla cesta k výstavbě tramvajového systému za využití evropských peněz uzavřena. Vedení města se přitom touto skutečností příliš netrápilo, protože do plánu financování zahrnulo tramvaj Mazovské vojvodství, nikoli město, které o ni už ve skutečnosti příliš nestálo.
Nyní mají úlohu ekologické dopravy ve městě převzít místo tramvají elektrobusy, byť v Polsku je elektřina s ohledem na energetický mix země (zhruba 80 % elektřiny je vyráběno z uhlí nevalné kvality, nadto v zastaralých elektrárnách) jako ekologická alternativa poněkud diskutabilní. K lokálnímu snížení emisí však elektřina bezpochyby přispívá.
Radom si objednala celkem 10 elektrobusů ve 12m provedení od polského Solarisu. Součástí kontaktu je také nabíjecí infrastruktura. Celkem dá město za vozidla 26 mil. zlotých, tedy zhruba 156 mil. Kč (15,6 mil. Kč/vůz). Vozidla mají být dodána do poloviny června 2020. Vozidla mají být vybavena bateriemi o kapacitě elektrické energie 116 kWh a motory v nábojích kol o výkonu 2x 125 kW. Nabíjení má probíhat skrze pantograf na střeše vozidel během dne (rychlonabíjení), a to za využití dvojice nabíjecích stojanů s výkonem až 300 kW. V garážích provozovatele MHD bude vytvořeno 6 nabíječek po pomalé nabíjení během noci, a to o výkonech 40 kW (dva stojany) a 80 kW (čtyři stojany). Vzhledem k tomu, že 80kW nabíječky budou mít dva výstupy, bude k nim možné napojit najednou až 8 vozidel, takže v součtu půjde současně nabíjet všech 10 vozů.
Libor Hinčica