Solaris nechal do Gdyně na severu Polska dopravit svůj první tříčlánkový trolejbus. Vozidlo Trollino 24 bylo vyrobeno jako předváděcí kus a oficiálně se má prezentovat až na veletrhu Busworld v Belgii na podzim. Jak už to ale v posledních letech bývá, bude mít vůz předpremiéru, a to právě v Gdyni, kdy by měl být otestován.
Trolejbus je vyhotoven v bílém provedení s červenými doplňky, které vzdáleně odkazují k laku trolejbusů pro rakouský Salzburg. Právě o zkouškách vozidla v Salzburgu se delší dobu spekuluje. Solaris přitom s výrobou trolejbusů o délce 24 m počítal dlouhodobě, protože již minulý salcburský tendr na trolejbusy, který byl z pohledu dodávek ukončen koncem roku 2018, umožňoval dopravci poptávat i tříčlánková vozidla. Projekt trolejbusu byl tedy několik let „v šuplíku“, provozovatel trolejbusů se ale nakonec rozhodl nakoupit jen dvoučlánkové vozy.
Výběrové řízení na dodávky dalších trolejbusů pro Salzburg, které už počítá i tříčlánkovými trolejbusy, vyhrál v loňském roce švýcarský HESS, neznamená to ale, že by se v rodišti Mozarta nemusel trolejbus od Solarisu objevit.
Trolejbus přitom nese českou stopu. Elektrickou výzbroj totiž dodal pražský Cegelec. Zatímco v minulosti montáž trolejbusů s výzbrojí Cegelec probíhala výhradně v Ostravě (v Dopravním podniku Ostrava a později v Ekově Electric), u projektu tohoto prototypového vozidla byla montáž provedena kompletně v Polsku za účasti českých techniků.
Libor Hinčica