Menu

Až 500 trolejbusů pro Ciudad de México

Zatímco mnohá světová velkoměsta houfně propagují elektrobusy či jiné alternativy, ať to stojí, co to stojí, to mexické hlavní míní sázet na trolejbusy. (zdroj: Gobierno de la Ciudad de México).
Zatímco mnohá světová velkoměsta houfně propagují elektrobusy či jiné alternativy, ať to stojí, co to stojí, to mexické hlavní míní sázet na trolejbusy. (zdroj: Gobierno de la Ciudad de México).
Stáhnout PDF
Nezařazené
06. 06. 2019 07:08
Redakce
1 minuta čtení

Sotva uběhlo několik dní od chvíle, kdy hlavní město Spojených států mexických, Ciudad de México, oznámilo pořízení 40 nových trolejbusů a krátce předtím ještě stavbu nadzemního trolejbusového BRT koridoru a už se rýsuje další iniciativa, která má trolejbusy v tomto obřím sídle podpořit.

Zatímco mnohá světová velkoměsta houfně propagují elektrobusy či jiné alternativy, ať to stojí, co to stojí, to mexické hlavní míní sázet na trolejbusy. (zdroj: Gobierno de la Ciudad de México).

Dne 3. 6. 2019 primátorka města, Claudia Sheinbaum, oznámila, že má v rámci plánu městské mobility na období 2019–2024 dojít k pořízení 500 nových trolejbusů (vedle například pořízení 30 nových souprav metra, stavby čtyř linek visuté lanové dráhy, restrikce osobních automobilů s mimoměstskou poznávací značkou v určitých denních hodinách, stavbě 600 km cyklotras aj.). Oproti původnímu plánu radnice pořídit během svého mandátu 100 trolejbusů a nedávnému náznaku na možné pořízení o něco většího počtu těchto dopravních prostředků se jedná o vskutku masivní skok vpřed. Pokud by se tak stalo, jednalo by se z celosvětového hlediska o největší nákup trolejbusů v krátkém časovém horizontu za poslední léta. Připomeňme, že ze zhruba 300 inventarizovaných trolejbusů jich jezdí v Ciudad de México sotva polovina, a že například v roce 1989 bylo v provozu okolo 700 trolejbusů, které obsluhovaly 30 linek o celkové délce 557 km.

Originál prohlášení primátorky. Zdroj: Twitter

Otázkou je, kde by na trolejbusové a další investice chtěla primátorka vzít peníze. Na to odpověděla médiím následovně. “Například, namísto koupě trolejbusů můžeme využít schéma pronájmu a ať se zaplatí do deseti let.” Tím by se dle jejího názoru mohly trolejbusy rychle ve městě rozšířit.

Text: Vít Hinčica

Titulní foto: Wikipedia.org

Podobné články