S velkým zpožděním, ale přece. Dne 8. července 2019 došlo v hlavním městě Itálie k otevření trolejbusového BRT koridoru Eur Laurentina – Tor Pagnotta o délce zhruba 6 km. Stalo se tak poté, co současné vedení radnice loni rázně zavelelo k dokončení prací, které byly započaty před zhruba 10 lety.
Jelikož jsme o tomto BRT koridoru za poslední rok informovali hned dvakrát (zde a zde), doplňme, že po zkouškách trati, které byly zahájeny v březnu 2019, probíhaly v červnu 2019 zkoušky simulace provozu. Od 8. června 2019 jsou v provozu hned tři trolejbusové linky, které koridor využívají, a sice 72 (ex-722), 73 (ex-707) a 74. První dvě nahradily autobusové linky a využívají koridor jen zčásti, poslední obsluhuje koridor v celé délce. Všechny tři linky začínají provoz po 5. hodině ranní a ukončují jej o půlnoci nebo krátce po ní. Přesné intervaly i jízdní řády nejsou na internetu k dispozici, dopravce ATAC alespoň upozorňuje, že namísto trolejbusů budou na některých spojích linek 72 a 73 přechodně jezdit také autobusy. Připomeňme, že zaváděním nových trolejbusových linek dochází k masivnějšímu nasazení trolejbusů BredaMenarinibus Avancity Plus HTB vybavených dieselagregátem, které byly nakoupeny ještě v minulé dekádě v počtu 45 ks a pak odstaveny bez užitku v místní vozovně po dobu několika let. Dle všeho jsou ale některé vozy nadále neschopné provozu, o čemž svědčí nejen prozatímní ponechání některých autobusů na linkách 72 a 73, ale také to, že se na novém koridoru objevila i Trollina.
Text: Vít Hinčica