Po společnosti Durmazlar, jež uspěla v tendru na dodávku nových tramvají do polského Olsztyna, se podařilo prosadit na trhu Evropské unie také jejímu tureckému konkurentovi – společnosti Bozankaya.
Ta se výrobou vlastních tramvají začala zabývat v roce 2015. O rok později poté předala první vozy do tureckého města Kayseri, pro nějž vyrobila celkem 30 vozů. Všechny byly dodány do dubna 2017. Nyní by měla firma poprvé dodat své tramvaje také do Evropské unie. Dne 9. 7. 2019 bylo oznámeno, že právě Bozankaya se stala vítězem tendru na dodávku 40 tramvají pro rumunský Temešvár (Timisoara).
Temešvár by měl zakoupit celkem 16 tramvají v celkové hodnotě 33 mil. €, což představuje sumu cca 52,6 mil. Kč za vůz. V případě, že by dopravce využil opci, může být kontrakt významně rozšířen, a to na bezmála 40 vozů (až k částce 80 mil. €). Město se nechalo ihned po zveřejnění výsledků tendru slyšet, že by chtělo část opce rovnou využít a pořídit v první etapě celkem 21 vozů, prozatím je však stále aktuální snížený počet 16 vozidel. Ty by měly být navíc vybaveny bateriemi pro možnost jízdy mimo trolejové vedení. Původně bylo požadováno, aby bylo možné na baterie s tramvají ujet až 100 km. Do takto postaveného tendru se ale žádný výrobce nepřihlásil. Došlo proto k úpravě na 10–60 km, přičemž vzdálenost jízdy na baterie byla jedním z hodnoticích kritérií. Objevily se informace, že tramvaje by měly nakonec zvládnout vzdálenost až 60 km, z uveřejněných zpráv ale není zřejmé v jakém režimu jízdy.
Nová vozidla by měla být dlouhá 32,7 m a pojmout až 170 pasažérů. Řešena budou jako tramvaje koncepce „Multigelenk“, tedy pětičlánkové vozy s neotočnými podvozky. Maximální rychlost má být 70 km/h, ve výbavě nebude chybět klimatizace salónu cestujících. Dodávky by měly být zahájeny do 18 měsíců od podpisu smlouvy a ukončeny by měly být do 48 měsíců. Ve výběrovém řízení se kromě Bozankaye účastnila soutěže ještě polská společnost Pesa. Ta nakonec v elektronické aukci prohrála.
Libor Hinčica