Dopravní podnik města Brna se chystá nakoupit až 40 sólo trolejbusů vybavených trakčními bateriemi. Vyplývá to z předběžné tržní konzultace, jejíž znění bylo zveřejněno na profilu zadavatele. Výrobci mají možnost se do 20. 8. 2019 vyjádřit, zda by byli schopni splnit nastavené požadavky tendru.
Ze základní specifikace vyplývá, že by mělo jít o 100% nízkopodlažní trolejbusy o délce od 11 do 12,5 m, které pojmou min. 70 cestujících (z toho 25 % musí mít možnost se posadit). Součástí výbavy má být klimatizace salónu cestujících, minimální požadovaná životnost je 15 let. Trolejbusy by měly být koncipovány jako parciální, přičemž na jedno nabití by měly ujet 10 km. Počítá se přitom s režimem provozu na baterie a pod trolejí v poměru 1:1, což je poměrně odvážná představa.
Potenciální uchazeči se mají vyjádřit k tomu, zda mají zkušenosti s výrobou či dodávkou parciálních trolejbusů, kolik jich vyrobili či dodali za posledních pět let, jaká je standardní lhůta pro dodávku trolejbusů a jejich uvedení do provozu (včetně nezbytného získání Průkazu způsobilosti pro provoz v ČR) atp. Zajímavý je dotaz, zda lze uvažovat o možnosti finální montáže trolejbusů přímo u zadavatele (například v ústředních dílnách či vozovně).
Libor Hinčica