Postupně od 19. 9. 2019 je distribuováno číslo 3/2019 časopisu Československý Dopravák. V časopise je opět věnován velký prostor bateriovým technologiím.
Čtenáři se mohou seznámit s parciálními trolejbusy ve Zlíně i v Plzni, nechybí ani příspěvek o prvním 24m trolejbuse od Solarisu, který je rovněž vybaven bateriemi pro jízdu mimo trolejové vedení. Zajímavý je příspěvek pod názvem „Jak moc jsou ekologické lithium-iontové baterie?“. Ten se věnuje problematice výroby a recyklace baterií na základě výsledků švédské studie, která přináší velmi zajímavé poznatky týkající se metodiky zjišťování dat a zveřejňovaných studií.
Do Liberce nás zavede článek o autobusech Citybus, tramvajím jsou věnovány příspěvky o Sarajevu, „trojčeti“ vozů T6A5 v Bratislavě, anebo o vozech Moderus Gamma v Poznani.
Tramvajím se věnuje i historický článek o návrzích na spojení Moravy a Německa dráhou z Přívozu (dnes součást Ostravy) k říšské hranici, případně dále do Petřkovic (které jsou dnes rovněž součástí Ostravy). Dosud se literatura věnovala hlavně návrhům z let po vzniku Československa a později vytvořené „Trati míru“ do Hlučína (zprovozněné v roce 1950 a zrušené v roce 1982). Náš článek přibližuje úvahy o zavedení úzkorozchodné tramvaje, o níž bylo s přestávkami usilováno v letech 1902–1919.
Redakce