Menu

Ciudad de México nakoupí dalších 23 trolejbusů

Trolejbus pro Ciudad de México ještě nebyl oficiálně představen, tento jeho neúplný snímek se už ovšem objevil v první roční zprávě stávajícího vedení města. První vozy (zřejmě typu ZK5120C) připlují do přístavu Manzanillo u Tichého oceánu co nevidět. (foto: Primer Informe de Gobierno)
Trolejbus pro Ciudad de México ještě nebyl oficiálně představen, tento jeho neúplný snímek se už ovšem objevil v první roční zprávě stávajícího vedení města. První vozy (zřejmě typu ZK5120C) připlují do přístavu Manzanillo u Tichého oceánu co nevidět. (foto: Primer Informe de Gobierno)
Stáhnout PDF
Nezařazené
08. 09. 2019 12:12
Redakce
1 minuta čtení

Překvapivá zpráva přichází z hlavního města Spojených států mexických. To se totiž rozhodlo ke 40 trolejbusům, které objednalo v první polovině letošního roku, přikoupit dalších 23.

Trolejbus pro Ciudad de México ještě nebyl oficiálně představen, tento jeho neúplný snímek se už ovšem objevil v první roční zprávě stávajícího vedení města. První vozy (zřejmě typu ZK5120C) připlují do přístavu Manzanillo u Tichého oceánu co nevidět. (foto: Primer Informe de Gobierno)

Jak jsme informovali, byla v únoru 2019 vypsána zakázka na 30 vozidel. Město ale nakonec oznámilo nákup 40, které všechny dodá Yutong. Jak bylo později vysvětleno, za toto navýšení mohla úspora finančních prostředků v tendru, kterého se účastnilo několik společností. V tomto týdnu bylo oznámeno, že se přikoupilo v Číně dalších 23 vozů.

Dodávka prvního nového trolejbusu byla slibována v srpnu 2019, nicméně kvůli pozdnímu podpisu se opozdila a momentálně se očekává příjezd prvních vozů, které se již plaví po moři, v tomto měsíci. Trolejbusy jsou dle první roční zprávy současné vlády města vybavené bateriemi, které jim mají zajistit až 70km dojezd bez trolejí. Zde se ale velmi pravděpodobně jedná jen o teoretickou hodnotu platnou pro nové baterie, ostatně v požadavcích na dodavatele trolejbusů byl požadován dojezd alespoň 10 km.

Nové trolejbusy pro Ciudad de México, z nichž každý stojí něco málo přes 8,75 mil. Kč, budou vyvedeny v novém barevném schématu s převažující tmavě modrou barvou, zatímco stávající vozy mají zeleno-bílé schéma, které jim bude zachováno.

Ačkoli se na jaře 2019 uvádělo, že se provozovateli STE podařilo navrátit do provozu okolo 20 vozidel, čímž stav provozuschopných vozů narostl na 155 ks, nyní město oznámilo, že nákupem 63 vozů dojde k navýšení počtu trolejbusů v provozu ze 130 na 193. To tedy indikuje dva možné scénáře: 25 vozů v posledním půlroce přestalo jezdit, nebo bude s nástupem nových vozů vyřazeno.

Trolejbusy v Ciudad de México jezdí dosud, ačkoli za poslední dvě dekády nepřibyl do města jediný vůz a investice do údržby parku i trolejí v posledních letech soustavně klesaly. Od konce loňského roku ovšem nastal v negativním vývoji dramatický obrat. (foto: STE)

Město v srpnu 2019 uvedlo, že odmítá prodlužovat místní síť metra, které se nachází v neutěšeném stavu, a hodlá jej postavit nejprve na nohy, aby fungovalo spolehlivě. V případě jednoho plánovaného prodloužení podzemní dráhy z konečné metra č. 8 ke konečné metra A se rozhodlo stavět nadzemní koridor pro trolejbusy. Zakázka z jara 2019 na jeho realizaci ale skončila neúspěchem, neboť předkládané nabídky nevyhovovaly příslušným právním požadavkům. Namísto nejistoty tedy město zadalo 5. srpna 2019 zakázku přímo, a to podniku Colinas de Buen S.A. de C.V. Jedná se o známé mexické sdružení několika stavebních a projekčních firem, jež realizovalo několik významných staveb, mimo jiné mrakodrap Torre Ejecutiva Pemex o výšce 214 m. Trolejbusový BRT koridor se ovšem setkal i s kritikou, která poukazovala na to, že by mohl být řešen v úrovni ulice a nikoli nad ní, jelikož šířka ulice 60 m by na jeho zřízení dostačovala.

Text: Vít Hinčica

Podobné články