Škoda Electric dodá do Hradce Králové první vyrobený trolejbusu Škoda 30 Tr s bateriovým pohonem. Tento vůz sloužil až do konce listopadu 2019 v Praze na místní jediné testovací trolejbusové lince číslo 58 vedené z Palmovky do Letňan.
Po celou dobu testovacího provozu byl vůz v majetku výrobce (Škoda Electric), která trolejbus pronajímala pražskému DP za sjednaný tarif. Původní roční pronájem sjednaný od dubna 2018 byl postupně několikrát prodloužen a vůz (v Praze pod ev. č. 9506) se naposledy objevil v provozu v sobotu 30. 11. 2019, načež byl v prosinci vrácen výrobci. Momentálně je na trolejbusové lince v Praze zkoušen do března prototyp trolejbusu Ekova Electron 12T vybavený elektrickou výzbrojí pražského Cegelecu.
Skutečnost, že trolejbus Škoda 30 Tr zamíří po pražském testování do Hradce Králové, byla jakýmsi veřejným tajemstvím. Vůz dokonce v Hradci Králové již byl, a to v období od konce března do poloviny dubna 2018, kdy zde v rámci zkoušek jezdil pod ev. č. 99. Svou konfigurací odpovídal trolejbus přesně hradeckým požadavkům jako devět vozů, které královéhradecký DP zařadil do provozu v říjnu 2018 (ev. č. 29–37).
Dne 17. 12. 2019 poté DP města Hradce Králové vypsal poptávkové řízení, v němž požadoval dodání jednoho parciálního trolejbusu, přičemž na podání nabídek měli zájemci celé tři dny. Nešlo však předpokládat, že by existovalo mnoho výrobců, kteří by měli skladem parciální trolejbus v odpovídající konfiguraci, který by mohli za měsíc od uzavření smlouvy vyexpedovat, takže nepanovalo příliš velké překvapení, že se v poptávkovém řízení objevila jen jedna nabídka od Škody Electric, která byla akceptována. Za částku 10,7 mil. Kč (bez DPH) si tak Hradec Králové přikoupil svůj desátý parciální trolejbus. Kupní smlouva byla zveřejněna dne 14. 1. 2020, na dodání má výrobce od tohoto termínu měsíc.
Libor Hinčica