Na počátku tohoto týdne, dne 13. 1. 2020, byla v Charkově nová otevřena trolejbusová trať o délce 3,7 km, která začala být stavěna v létě loňského roku. Tato trať spojila stávající trolejbusové konečné Geroiv Praci, při které se nachází stejnojmenná konečná modré linky metra, a Pivnična Saltivka (viz zde).
Na novou trať, která stála v přepočtu 87,5 mil. Kč (hrazeno z úvěru EBRD) a která byla plánována již před více než 20 lety, byla vyslána linka 47, která má osm zastávek. Interval trolejbusů ve špičkách činí 5 minut, mimo špičku 7 minut.
Příchod nové trolejbusové linky se setkal s velkým zájmem místních obyvatel, z nichž se někteří jali nový dopravní prostředek v dané relaci vyzkoušet bez toho, že by někam opravdu museli cestovat.
Významné události pro město se účastnil i primátor Charkova, Gennadij Kernes, který se zasloužil o velkou obnovu tramvajové i trolejbusové dopravy v celém městě od svého působení v čele charkovské radnice od roku 2010. Primátor je po atentátu z roku 2014, kdy byl vážně postřelen, upoután na invalidní vozík, takže mohl vyzkoušet i kvalitu nově dodavaných nízkopodlažních trolejbusů. Na otevření nové trati slíbil primátor brzké zavedení jednotné elektronické jízdenky, a sice do března 2020.
Město se navíc ve stejný den pochlubilo i tiskovou zprávou, která pojednávala nejen o příchodu již 43 sólo trolejbusů Bogdan T701.17 z celkem loni 57 objednaných, ale také o tom, že je na obzoru nákup dalších zhruba 48 trolejbusů, z toho 12 kloubových, které by měly být pořízeny s pomocí úvěru od Evropské investiční banky. Tato téměř padesátka trolejbusů by měla zamířit do charkovské vozovny č. 3.
Text: Vít Hinčica