Po dlouhých letech se na scénu výroby tramvají vrací německá společnost HeiterBlick GmbH z Lipska. Ta byla založena v roce 2004 jako 100% dceřiný podnik lipský dopravních podniků a měla zajišťovat výrobu nových dvoučlánkových vozů známých jako Leoliner. Později získal podíl ve společnosti gigant Siemens, který jej ale zase prodal.
HeiterBlick vyrobil celkem 55 vozů Leoliner, z nichž 50 skončilo v Lipsku a 5 v Halberstadtu. Poslední vozidla byla dodána už v roce 2011. Ačkoli měl HeiterBlick na poli výroby tramvají velké plány a nabízel možnost dodání dalších verzí Leolineru i zcela nových vozidel typové řady Vamos, z plánů nakonec sešlo, přestože příchod vozu Vamos 95 výrobce ohlásil již na konec roku 2009. Firma totiž zabodovala se svými vozidly určenými pro systémy Stadtbahnu (rychlých tramvají s vysokými nástupištěmi), kde využila jisté díry na trhu. Postupně dodala či dodá firma vozidla pro Bielefeld, Hannover a Dortmund.
Nyní se však vrací na scénu i s klasickými nízkopodlažními tramvajemi. Společnost dne 9. 12. 2019 zabodovala v tendru na nové tramvaje pro bavorský Würzburg, kam má být dodáno celkem 18 vozů. Místní tramvajová síť má tvar písmene T s jednou odbočkou a délku 19,7 km. V provozu je celkem 5 linek, které obsluhuje 41 vozů. Úzkorozchodný (1.000 mm) provoz je nezvyklý svými parametry (například poloměry oblouků jen 17,5 m), takže vozidla pro něj vyráběná jsou prakticky vždy řešena na míru.
HeiterBlick dodá celkem 18 tramvají v letech 2022–24, vozidla mají nahradit starší tramvaje typů GT-E a GTW-D8 ještě z produkce Düwagu. Nová vozidla mají být řešena jako petičlánková s pevnými podvozky a obsaditelností 76 sedících a 147 stojících cestujících. Celkový výkon tramvaje má být 750 kW.
Libor Hinčica