Ostravský DP zařadil do svého vozového parku dva nové elektrobusy Rošero – P First FCLLI, které pořídil jako náhradu za dvě vozidla téhož typu, jež byla v červnu 2019 zničena požárem v areálu garáží Hranečník. Elektrobusy jsou přednostně nasazovány na linku číslo 99, která začala obsluhovat centrum města a přilehlé oblasti od počátku září 2019.
Linka číslo 99 byla uvedena do provozu poprvé v roce 1999 a nasazeny na ní byly od počátku minibusy (zpočátku Mercedes-Benz Sprinter). Linka měla za úkol propojit vybrané body v centru města, které dosud nebyly veřejnou dopravou napojeny. Usnadnilo se tak například cestování k areálu ostravské městské nemocnice, k budově úřadu práce, ale také na centrální Masarykovo náměstí, kde se veřejná doprava vrátila po 32 letech. Trasa linky ale byla v pozdějších letech často měněna v důsledku rekonstrukcí v centru města (autobusy mj. centrální náměstí zase opustily) a v roce 2013 nakonec došlo k jejímu zrušení. Posléze ale bylo rozhodnuto o tom, že se minibusová linka do centra Ostravy zase vrátí, byť v pozměněné podobě.
Pro provoz na lince měly být určeny malé elektrobusy, které DP Ostrava skutečně v roce 2017 poptal a o rok později pořídil, přičemž vítězem výběrové řízení na dodání trojice vozů byla zlínská společnost ZLINER coby zástupce slovenské značky Rošero. Počítalo se s tím, že se elektrobusy vrátí také přímo na centrální náměstí. Dopravce ovšem zakoupil vozidla s vyšší maximální hmotností, než bylo možné na plánované trase použít. Náhradní plán poté zkrachoval na komplikacích s výstavbou nové zastávky, takže varianta napojení Masarykova náměstí z plánů zmizela. Vybrána byla náhradní trasa, přičemž není jistě bez zajímavosti, že jedna z větví vedená do oblasti Slezské Ostravy napojila konečně také oblast tzv. Františkova, kde je již řadu let rozestavěna trolejbusová trať.
Spuštění linky 99 bylo několikrát odloženo a nakonec k němu došlo až v září 2019. Oproti původním plánům se ale na trase neobjevily elektrobusy, které si DP Ostrava pro tento účel v květnu 2018 pořídil. Dva ze tří vozů (ev. č. 5301 a 5302) totiž shořely při požáru garáží Hranečník dne 15. 6. 2019. Na linku tak mohl být nasazován teoreticky jenom poslední vůz ev. č. 5303 (ten byl ale kmenově přidělen na linku číslo 98) a náhradou za elektrobusy se staly plynové autobusy výrobce Dekstra LE37 CNG postavené stejně jako elektrobusy rovněž na platformě vozů Iveco Daily
Za zničené elektrobusy poptal ostravský DP náhradní vozidla, a to formou jednacího řízení bez uveřejnění, kdy byla napřímo oslovena společnost ZLINER (původní dodavatel těchto vozidel), s níž byla dne 12. 12. 2019 uzavřena smlouva. Samotné elektrobusy byly dodány dle specifikace DPO ještě v prosinci 2019 (jejich výroba tak musela probíhat ještě před podepsáním smlouvy). Nové elektrobusy obdržely ev. č. 5304 a 5305. Za dva vozy včetně nabíječek vynaložil ostravský DP 13 911 214,58 Kč bez DPH.
Ve středu dne 15. 1. 2020 se pak ostravský DP pochlubil na svém facebookovém profilu, že od téhož dne jsou elektrobusy nasazeny na linku číslo 99 a že je tedy tato linka od „dnešního dne“ v provozu zcela bez emisí. Poté, co se pod příspěvkem objevily komentáře, že na lince 99 jsou ten den nasazeny plynové vozy výrobce Dekstra a ani jeden elektrobus, nechal DP Ostrava příspěvek odstranit.
K zařazení vozů do provozu došlo nakonec až od 22. 1. 2020. Připomeňme, že DPO zakoupil první elektrobus již v roce 2010. Postupně se flotila elektrobusů rozšířila na 10 vozů, přičemž 4 vozy nesou značku SOR, 3 jsou produktem dceřiné společnosti DPO (Ekovy Electric) a 3 slovenského Rošera.
Libor Hinčica