Menu

První 15m autobusy MAN Lion’s City L v ČR

MAN Lion’s City L ev. č. 9908 se v první den svého provozu na lince 220 blíží k zastávce K Zelenči. (foto: Honza Tran)
MAN Lion’s City L ev. č. 9908 se v první den svého provozu na lince 220 blíží k zastávce K Zelenči. (foto: Honza Tran)
Stáhnout PDF
Nezařazené
30. 01. 2020 17:49
Redakce
1 minuta čtení

Celkem pět nových vozů MAN Lion´s City L převzala v průběhu ledna 2020 pod svá křídla pražská odnož Arrivy s přídomkem City. Autobusy doplní stávající vozový park na svazku linek 220 a 223, které spojují konečnou stanici metra B Černý Most s Horními Počernicemi. Shodně s ostatními, již v prosinci popisovanými nákupy jiných dopravců PID je i tato posila reakcí společnosti na nové desetileté kontrakty, které vešly v platnost k 1. prosinci loňského roku.

MAN Lion’s City L ev. č. 9908 se v první den svého provozu na lince 220 blíží k zastávce K Zelenči. (foto: Honza Tran)

Délka každého z vozů je 14.705 mm, šířka činí 2.500 mm, výška poté 2.985 mm. Nesmíme opomenout zajímavý fakt, že s tímto aktuálně již výběhovým modelem (v nové generaci se pak s tříosým městským vozem prozatím nepočítá) se společnost MAN prosadila v ČR vůbec poprvé (pomineme-li jeden plynový vůz, který krátce v průběhu let 2017 a 2018 sloužil ve společnostech Arriva Východní Čechy a Arriva Morava, v tomto případě šlo ale o ojetý vůz vyrobený již v roce 2006).

Výměnu cestujících uvnitř autobusu zajišťují troje výklopné dveře o jednotné šířce 1.200 mm. Pohonné ústrojí je založeno na motoru D2066 LUH vlastní výroby s výkonem 235 kW, jehož výkon přenáší 4stupňová automatická převodovka VOITH. Vozy plní platnou emisní normu EURO 6D. Exteriér MANů je oděn do červeno-bílo-modré trikolory PID

MAN Lion’s City

Interiér odpovídá platným standardům Pražské integrované dopravy. Zádržná madla jsou vyrobena v nerezovém provedení, podlahová krytina má tmavě šedou barvu. Celková kapacita jednoho vozu je 134 cestujících, pro které je připraveno 42 míst k sezení. V prostoru proti druhým dveřím a před druhými dveřmi jsou situována dvě povinná místa pro kočárky či invalidní vozíky. Osazený optický informační systém se honosí značkou BUSTEC, stejný výrobce poté dodal i dvojici vnitřních LCD panelů. Už samozřejmostí je celovozová klimatizace.

Standardizovaný interiér nových autobusů MAN. (foto Honza Tran)

V rámci společnosti Arriva City jsou autobusy přiděleny do pražské provozovny Satalice. Domovskými linkami se pro ně na příští roky stane svazek polokružní linky číslo 220 (Černý Most – Logistická zóna HP – Černý Most) a linky č. 223 (Černý Most – Ratibořická). První trojice autobusů (ev. č. 9907–9909) vyrazila do provozu v pondělí 27. ledna 2020, dva zbylé kusy by poté měly vyjet do konce týdne. Evidenční čísla vozů navazují na ojeté patnáctimetrové Solarisy Urbino III, které jsou primárně nasazovány právě na výše zmíněný svazek linek 220 a 223. Kromě nich se na linkách vyskytují také kloubové deriváty Urbina či vozy SOR NB/NC 18.

Matěj Stach

Podobné články