Podruhé během 14 měsíců zaujal časopis Československý Dopravák českou mutaci Forbesu. Na webové verzi časopisu byl publikován článek, který se věnuje českoamerickému trolejbusu Škoda/ETI 14 TrE2, na který se podařilo v tomto týdnu získat finanční prostředky v rámci crowdfundingové kampaně.
Forbes je časopis založený v roce 1917 v USA a je považován za jeden z nejprestižnějších titulů, který je spojován s velkou důvěryhodností ze strany čtenářů. Od roku 2011 vychází také v české mutaci. Velmi úspěšná je také jeho webová varianta. V roce 2018 byl publikován článek pojednávající obecně o našem časopisu, letos zaujal příběh sbírky na americký trolejbus Škoda. V ní se fanoušci dopravy mohli složit částkou 700.000 Kč na přepravu trolejbusu 14 TrE2 z USA zpět do České republiky.
Sumy se podařilo díky nebývalé podpoře zájemců nejen z ČR docílit už dne 30. 12. 2019. Také v dalších dnech ale přibývaly příspěvky. Díky tomu bude možné nejen vytvořit potřebný „polštář“ na vícenáklady spojené s přepravou a případně schvalováním vozidla, ale také podpořit Pardubický spolek historie železniční dopravy. Tomu bude věnována zbylá suma pro obnovu „Čechojugoslávce“ – trolejbusu Škoda-Sanos, který spolek v minulosti zachránil ze Zlína před likvidací. Příspěvky tak poslouží hned na dva projekty spojené s bohatou historií výroby trolejbusů v Československu (a v České republice).
Doposud se ve sbírce sešlo 561 příspěvků. Ten největší darovala Škoda Electric (70.000 Kč), což výrazně pomohlo dosáhnout cílové částky. Nyní je vybráno 768.837 Kč, průměrná výše příspěvku byla 1.370 Kč. Největší příspěvky ze strany jednotlivců (fyzických osob) byly po 20.000 Kč. Konec sbírky je už za 5 dnů. Všem přispěvovatelům, bez nichž by se tento bláznivý nápad nepodařilo uskutečnit, ještě jednou velice děkujeme.
Libor Hinčica