Poznaňský Modertrans posiluje své pozice na polském trhu v oblasti dodávek moderních tramvají. Firma, která se zabývala původně výrobou vozidel postavených na platformě legendárních tramvají Konstal, představila první 100% nízkopodlažní tramvaj na podzim 2016. Krátce poté zvítězila v tendru na 50 vozů pro Poznaň. Nyní přichází další velký úspěch – 30 vozů dodá firma do Lodže.
Lodž vypsala už loni v červenci soutěž na celkem 30 tramvají, které se účastnili celkem čtyři výrobci. Nejlevnější nabídku podala turecká Bozankaya, která ale byla z tendru záhy vyloučena. Zůstali tak jen tři polští producenti, a sice Modertrans, PESA a Stadler Polska, a to v uvedeném pořadí od nejnižší ceny po nejvyšší. Cena ale nebyla jediným hodnoticím kritériem – měla váhu pouze 60 %. 15 % mohli výrobci získat za vybrané technické parametry a dalších 25 % za vybraná technická řešení a funkcionalitu. Vítězem soutěže, s nímž byla dne 26. 2. 2020 podepsána smlouva, se stal zmiňovaný poznaňský Modertrans.
Ten nabídl vůz z rodiny Moderus Gamma. Půjde ale jiné technické řešení, než bylo dodáno do Poznaně i jiné, než bylo vyhotoveno ve formě prvního prototypu v roce 2016. Stejně jako první prototyp bude sice i nová lodžská tramvaj řešena jako pětičlánková, nebude ale na třech podvozcích, ale na čtyřech, přičemž použity mají být i podvozky otočné. Patrně tedy půjde o podobné technické řešení, jako používají tramvaje Škoda 30T a 29T v Bratislavě, kdy jsou krajní články na otočných podvozcích, další dva na pevných a střední krátký článek je nesený.
Dodávky mají být zahájeny v březnu 2022 a ukončeny v září 2022. Za vozidla zaplatí Lodž 268,5 mil. zlotých, tedy zhruba 1,611 mld. Kč (bez DPH). Jedna tramvaj tak vyjde na zhruba 53,7 mil. Kč.
Libor Hinčica