Dopravní podnik Ostrava musí řešit otázku údržby a oprav tramvají Stadler Tango NF2, které od roku 2018 jezdí v moravskoslezské metropoli. Dopravní podnik si zakoupil celkem 40 vozů, z nichž poslední byl do provozu uveden na podzim loňského roku.
Vyšší stupně oprav tramvají jsou v Ostravě realizovány v dceřiné společnosti DPO jménem Ekova Electric. Ta vznikla vydělením ze DPO, přičemž se od počátku počítalo s tím, že nově vytvořená společnost přebírající funkci (a areál) původních ústředních dílen bude prodána. Prodej firmy jedinému zájemci, jímž byla svého času Škoda Transportation, byl ale nakonec zamítnut a společnost – alespoň prozatím – zůstává v majetku DPO.
I tak ovšem musí Ostrava soutěžit realizaci střední a těžké údržby v rámci tendrů. Podle očekávání sice poslední soutěž na údržbu pro období let 2018–2022 vyhrála Ekova Electric, avšak součástí zakázky nemohla být ještě údržba tramvají od Stadleru, protože ty existovaly v době soutěžení údržby ještě pouze na papíře.
Dopravní podnik Ostrava si najal za 165.000 Kč (bez DPH) advokátní kancelář MT Legal s.r.o. z Brna, která má zpracovat zadávací dokumentaci pro veřejnou soutěž na opravu tramvají Stadleru. Stadler dokumentaci k údržbě tramvají předal ostravskému DP, ten však nemůže dokumenty bez dalšího poskytovat třetím stranám. To by mohlo být zajímavé v případě, že dojde k avizovanému prodeji společnosti Ekova Electric některému z konkurentů Stadleru. Indikativní nabídky na prodej firmy měly být předloženy dne 17. 1. 2020, finální závazné nabídky by měli téže zájemci předložit do 21. 2. 2020.
V kuloárech se spekuluje o tom, že zájem o ostravskou firmu měla mít trojice subjektů. O Ekovu údajně usiluje Škoda Transportation (ostatně o plánované akvizici na českém trhu se v nedávném rozhovoru na serveru Zdopravy.cz rozhovořil i člen představenstva Škodovky Zdeněk Majer), dále by prý mělo jít o Krnovské opravny a strojírny (KOS) a firmu z impéria CZECHOSLOVAK GROUP Jaroslava Strnada.
Libor Hinčica