Na konci února 2020 došlo v hlavním městě Mexika, Ciudad de México, k otevírání obálek obsahujících nabídky na stavbu nového nadzemního trolejbusového koridoru o délce cca 8 km (včetně instalace trolejové infrastruktury, viz zde). Všechny nabídky ovšem překračovaly odhadovanou cenu 3,222 mld. MXN (cca 3,5 mld. Kč), a tak bylo na počátku března 2020 oznámeno, že výběrové řízení končí bez vyhlášení vítěze.
Radnice ovšem uvedla, že se koridoru nevzdává a pokračuje v hledání vhodného dodavatele v jednacím řízení s uveřejněním, přičemž si vyhrazuje právo zadat zakázku přímo. Radnice uvedla, že otevřené výběrové řízení bylo vypsáno a jeho neúspěšným ukončením tedy byla splněna zákonná podmínka pro to, aby se na jednací řízení mohlo přejít. Podle radnice dojde ke zpoždění zakázky pouze v řádu několika týdnů.
Loni podobným způsobem radnice našla i dodavatele lanových drah, když linku č. 1 postaví Doppelmayr a linku č. 2 postaví konsorcium firem Leitner a POMA.
Dodejme, že v únoru 2020 byl potvrzen záměr postavit celý trolejbusový koridor do konce tohoto roku a otevřít jej v lednu 2021. Zakoupeno by mělo být 35 článkových vozidel. Vzhledem k nenalazení vítěze v otevřeném výběrovém řízení na stavbu se dá ovšem čekat, že se tyto lhůty nepodaří dodržet.
Text: Vít Hinčica