Menu

Ciudad de México vyhlásilo mezinárodní tendr na článkové trolejbusy. Poptává 50 kusů

Vyhraje tendr na vozy opět Yutong? Na snímku článkový trolejbus ve městě Šanghaj. (foto: Wikiwand)
Vyhraje tendr na vozy opět Yutong? Na snímku článkový trolejbus ve městě Šanghaj. (foto: Wikiwand)
Stáhnout PDF
Nezařazené
20. 03. 2020 19:16
Redakce
1 minuta čtení

Hlavní město Spojených států mexických dnes vypsalo výběrové řízení na 50 článkových trolejbusů. Pokud by se podařilo vozy dodat, znamenalo by to, že se během necelých dvou let podaří obnovit téměř 84 % vozového parku, který mělo Ciudad de México na konci roku 2018 v provozu (113 ze 135 kusů). Pokud započteme i několik málo vozů, jež se městu podařilo zprovoznit na počátku roku 2019, míra obnovy provozuschopného parku by sice klesla pod hladinu 80 % a při započtení i odstavených vozidel pak pod 50 %, nicméně i tak se jedná o velkou vzpruhu pro systém, který se předchozí vedení radnice snažila progresivně likvidovat.

Vyhraje tendr na vozy opět Yutong? Na snímku článkový trolejbus ve městě Šanghaj. (foto: Wikiwand)

Zájemci o kompletní zadávací dokumentaci si ji mohou pořídit do 25. 3. za cenu 10 000 MXN, což je cca 10 500 Kč, nicméně dokumentace je kompletní i na internetu. Nabídky musí předložit do 13. dubna 2020 a rozhodutí o vítězi má být na řadě 21. dubna 2020.

Mezinárodní tendr nespecifikuje odhadovanou hodnotu a jeho prostřednictvím má dojít k získání nejvýhodnější nabídky jak z cenového hlediska, tak z hlediska nabízených dodacích podmínek.

Je otázkou, kolik nabídek se za tak krátkou dobu podaří sesbírat, a to nejen kvůli aktuální situaci ve světě, ale také kvůli tomu, že nové vozy mají být řešeny jako parciální, a kloubových parciálních trolejbusů zatím na světě mnoho není. Ty pro Ciudad de México navíc mají být schopny autonomního chodu na vzdálenost minimálně 25 km, což je číslo značně vysoké.

Vozy mají mít dále max. délku 18,75 m, max. vnější šířku 2,6 m, jedny přední nástupní dveře a minimálně dvoje výstupní dveře, kapacitu min. 140 osob, z toho min. 35 sedících, přičemž 20 % sedadel má být vyhrazeno ženám (růžová barva) a 20 % osobám se sníženou pohyblivostí (modrá barva). Vozy mají pracovat pod napětím 600 V DC a mají být schopny nepřetržitého provozu o délce 22 h. Jejich max. konstrukční rychlost má být 60 km/h, provozní jen 50 km/h. Vozy mají být řešeny jako nízkopodlažní nebo low-entry a jejich životnost má činit 20 let.

Stejně jako loni dodané sólo vozy Yutong nemají být ani tyto vozy vybaveny klimatizací a budou opatřeny jen nucenou ventilací. Řidič se bude moci spolehnout jen na ventilátor. Situaci v celém interiéru má monitorovat hned několik kamer.

Vozy by měly putovat na plánovaný nadzemní koridor o délce cca 8 km. Ten, jak jsme nedávno psali, momentálně čeká na oznámení o výběru vítěze stavby, avšak počítal s nasazením pouze 35 článkových vozů, takže je možné, že část z nich půjde na klasickou síť, což ostatně zadávací dokumentace v příloze A uvádí, když zmiňuje, že se trolejbusy mohou objevit na jakékoli trati se střední a vysokou poptávkou.

Dodávka vozů má být dokončena do konce tohoto roku, přičemž následně ještě mohou probíhat potřebné zkoušky na místě.

Dodejme, že v dávné minulosti už Ciudad de México “kloubáky” mělo, ovšem kvůli problémům v oblasti spojovacího měchu z ulic města poměrně rychle mizely.

Text: Vít Hinčica

Podobné články