Nejbohatší ze sedmi členských států Spojených arabských emirátů, Abu Dhabi (česky též Abú Zabí), musí ve veřejné dopravě stále spoléhat jen na služby městských autobusů. Plány na vybudování linky metra a dvou tramvajových tras, jež by měly tvořit páteř veřejné dopravy ve městě, byly několikrát odsunuty.
Městská doprava začala sloužit občanům Abu Dhabi teprve v roce 2008, a to původně jen na 4 linkách, na nichž byl až do konce roku 2008 zaveden nulový tarif. Rostoucí město, které se začalo v posledních letech soustředit podobně jako sousední Dubaj také na turistický ruch, postupně přidávalo další a další linky, takže dnes ve městě slouží na linkách MHD téměř 600 autobusů. Dominantní značkou jsou autobusy MAN z rodiny Lion’s City. V poslední době ale boduje se svými autobusy také druhý velký německý hráč – Mercedes-Benz.
Ten již v létě 2019 dodal 40 minibusů Mercedes-Benz Sprinter. Ty byly nasazeny na linky s menší přepravní poptávkou (obsaditelnost každého z vozů je jen 17 osob), což znamená především na linky vedené do rezidenčních čtvrtí. Nákup těchto autobusů byl součástí rozsáhlejšího plánu emirátu na nákup celkem 327 autobusů, který by se měl uskutečnit ještě do konce roku 2020. Většina z těchto autobusů má pokrýt zvýšenou přepravní poptávku a dopomoci k nahuštění intervalu na stávajících trasách. Ostatně ve městě za posledních 7 let přibylo zhruba 400.000 obyvatel (dnes má město cca 1,45 mil. obyvatel), takže nové autobusy jistě přijdou vhod.
Kromě čtyřicítky minibusů dodal Mercedes-Benz také 99 standardních městských autobusů z rodiny Citaro s naftovým pohonem (EURO 6). Tyto autobusy byly na jaře 2020 uvedeny všechny do provozu. Výroba autobusů proběhla kompletně v závodě Mercedesu v Mannheimu. Součástí kontraktu na nákup vozů byl také pětiletý full-servis. Pro Mercedes šlo o druhou velkou objednávku z Abu Dhabi od roku 2009, kdy bylo zařazeno do provozu rovných 100 vozů Citaro starší generace.
Nová vozidla jsou vyhotovena ve třídveřovém provedení s prvními dveřmi jednokřídlými a se zesílenou klimatizací (na 12m vůz jsou použity pro salón cestujících dvě klimatizační jednotky). V interiéru nechybí oddíl v přední části vyhrazený pro ženy.
Libor Hinčica