Ostravská společnost Ekova Electric (100% dceřiný podnik ostravského DP) podepsala smlouvu s pražským DP na opravu dvou tramvají typu T3. Konkrétně se bude jednat o tramvaje ev. č. 8042 a 7269. Oprava proběhne v rozsahu vyššího stupně prohlídky.
Pražský DP si nedávno nechal od Ekovy opravit dvojici tramvají typu T2R, které po úpravě do retrovzhledu byly určeny primárně pro provoz na retro tramvajové lince číslo 23. Také další dvě tramvaje, jejichž oprava by měla v Ostravě proběhnout, jsou určeny pro nasazování na tramvajovou linku číslo 23.
Vůz ev. č. 7269 je reprezentantem typové řady T3SUCS. Vyroben byl v poslední vlně produkce kompletních tramvají T3 pro československé zákazníky v roce 1989 a v pražských ulicích sloužil v rámci běžného nasazování do roku 2017. Dne 24. 3. 2017 patřil mezi poslední tramvaje T3SUCS s odporovou regulací (tj. s původní elektrickou výzbrojí TR 37), které vyjely tento den do ulic Prahy. Po tomto datu se vyjma nostalgické linky číslo 23 měly v ulicích metropole objevovat již jen různé modernizované verze „té trojek“, byť v tomto schématu došlo několikrát k porušení. Momentálně jsou například vybrané vozy T3 z linky číslo 23 určené pro vyšší stupně oprav nasazovány pravidelně na vybraný kurz linky číslo 2. To se ale netýká vozu ev. č. 7269, jenž na provedení právě vyššího stupně prohlídky čeká už od loňského léta. Pro úplnost dodejme, že byl do provozu na retro linku číslo 23 po provedení dílčích úprav zařazen po delším odstavení až od 1. 9. 2018.
Tramvaj ev. č. 8042 se na nostalgické lince číslo 23 objevoval od 25. března 2017, kdy byl provoz této linky zahájen. V lednu 2018 byla tramvaj po najetí stanoveného počtu kilometrů odstavena a čekala na opravu.
Vůz byl vyroben již v roce 1971 a původně sloužil v Praze pod ev. č. 6787. V roce 1979 byl vůz modernizován dosazením první československé sériově vyráběné elektrické výzbroje s tyristorovou pulsní regulací pohonu s obchodním označením TV1 a přeznačen na ev. č. 8042. Z běžného provozu byla tramvaj odstavena v únoru 2017.
Oprava v Ekově je vyčíslena na 4,999 mil. Kč bez DPH za vůz. Ekova má opravu obou vozů zvládnout nejpozději za 11 měsíců od převzetí vozidel. Pražský DP využívá externích kapacit Ekovy především kvůli zahlcení vlastních podnikových dílen. Ty se potýkají zejména s nedostatkem pracovníků, což omezuje rozsah činností, které je možné v dílnách realizovat.
Libor Hinčica