Menu

Škoda Electric dodá kloubové trolejbusy do Sofie

Archivní snímek sofijského trolejbusu. (foto: Stoličen elektrotransport)
Archivní snímek sofijského trolejbusu. (foto: Stoličen elektrotransport)
Stáhnout PDF
Trolejbusy
13. 05. 2020 12:26
Redakce
1 minuta čtení

Archivní snímek sofijského trolejbusu. (foto: Stoličen elektrotransport)

Bulharsko je úspěšným působištěm plzeňské Škodovky – její trolejbusy jsou totiž rozprostřeny po různých městech celé této země. A tento měsíc tradiční výrobce trolejbusů zaregistroval na jihovýchodě Evropy další zářez, když dnes oznámil dodávku 30 článkových parciálních trolejbusů pro hlavní město, kde už její trolejbusy taktéž dlouho jezdí.

V tendru vypsaném již loni v květnu byla Škodovka jediným účastníkem a vyhrála s cenou 37 333 800 BGN (bez DPH), tj. 522 710 420 Kč, neboli 17,423 mil. Kč za jeden vůz, zatímco očekáváná hodnota zakázky byla 38 138 685 BGN (bez DPH), tj. 534 mil. Kč. Cena hrála v hodnotících kritériích pouze 65% váhu, výrobce tedy mohl sbírat body i za další parametry, kterých bylo netradičně okolo 10 (garanční podmínky, provozní náklady aj.)

Níže přetiskujeme plné znění tiskové zprávy výrobce:

Významný exportní úspěch si v těchto dnech připsala společnost Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation. Firma dodá do hlavního města Bulharska třicet moderních nízkopodlažních trolejbusů za zhruba 500 milionů korun. Bulharská strana na nákup vozidel využije finance z fondů Evropské unie.
„Úspěch v Bulharsku potvrzuje, že jsme evropský lídr v oblasti výroby trolejbusů. České trolejbusy dnes jezdí ve zhruba třiceti zemích světa. V poslední době zamířily například do francouzských měst St. Etienne a Limoges nebo rumunské Kluže,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Dopravní podnik v Sofii získá flotilu osmnáctimetrových kloubových vozidel typu Škoda 27 Tr s trakčními bateriemi. Díky tomuto pomocnému pohonu mohou trolejbusy jezdit i v místech, kde chybí trolejové vedení.

„Na bulharském trhu se nám v posledních letech daří. Do hlavního města Sofie jsme dodali padesát nízkopodlažních kloubových trolejbusů za 700 milionů korun a další vozidla jsou k vidění i v dalších bulharských městech – Burgasu, Varně, Stare Zagoře a Plevenu. Jedná se o velice perspektivní trh, kde vidíme potenciál i na trhu tramvají nebo souprav metra,“ doplňuje Zdeněk Majer, člen představenstva a Senior Viceprezident pro Obchod skupiny Škoda Transportation.

Nové kloubové trolejbusy pro Sofii pojmou až 123 cestujících. „Vozidla mají komfortní a moderní výbavu – například vyspělý diagnostický systém s dálkovým přenosem dat, nebo informační systém pro cestující. Samozřejmostí je klimatizace, kterou pasažéři a řidiči ocení zejména v letních měsících,“ dodává Senior Sales Manager Škody Electric Petr Kasenčák.

Kloubové trolejbusy Škoda už v Sofii jezdí. (foto: Nikki070 / Wikipedia.org)

Dodávka nových trolejbusů by měla být završena nejpozději v roce 2022. Jejich příchod by měl znamenat odchod nerekonstruovaných Ikarusů 280.92, kterých má momentálně dopravce v parku 22, a také konec pro několik rakouských “ojetin” Gräf & Stift GE152 M18 vyráběných na konci 80. let 20. století, které jsou již odstavené.

Text: Vít Hinčica s využitím tiskové zprávy Škody Transportation

Titulní ilustrační foto: Stoličen elektrotransport

Podobné články