Menu

Praha koupila trolejbus Škoda 24 Tr z Plzně

Praha si pořídila tento plzeňský trolejbus Škoda 24 Tr ev. č. 500. (foto: Libor Hinčica)
Praha si pořídila tento plzeňský trolejbus Škoda 24 Tr ev. č. 500. (foto: Libor Hinčica)
Stáhnout PDF
Nezařazené
07. 05. 2020 05:32
Redakce
1 minuta čtení

První vlastní (tedy na rozdíl od předchozích případů testování na lince č. 58 nepronajatý) trolejbus si pořídil Dopravní podnik hl. m. Prahy. Jde o první nákup trolejbusu pro hlavní město od roku 1960. Nejedná se však o nové vozidlo, ale o starší vůz Škoda 24 Tr, který si Praha zakoupila z Plzně.

Praha si pořídila tento plzeňský trolejbus Škoda 24 Tr ev. č. 500. (foto: Libor Hinčica)

Od roku 2017, kdy se trolejbusy do Prahy vrátily díky testování na lince č. 58, se v Praze objevily na zkouškách trolejbusy SOR TNB 12 (Acumario), Škoda 30 Tr, Škoda 27 Tr a Ekova Electron 12T. Poslední jmenovaný ukončil zkoušky v polovině března 2020 a trolejbusový provoz byl přerušen. Vrátit by se měly trolejbusy do ulic Prahy už jako prostředek klasické dopravní obslužnosti po dokončení elektrifikace linek č. 140 a č. 119, přičemž v součtu se počítá s pořízením 35 vozů (z toho 20 tříčlánkovými).

Mimoto se však v Praze objeví nyní i jeden vůz Škoda 24 Tr. Ten přitom není řešený jako parciální trolejbus s trakční baterií, ale má ve výbavě jako sekundární zdroj pohonu dieselagregát KIRSCH. Praha si konkrétně koupila vůz plzeňského ev. č. 500 z roku 2005. Vozidlo by si měl DP hl. m. Prahy převzít nejpozději do 10 dnů od podepsání kupní smlouvy, k čemuž došlo dne 29. 4. 2020. Celková cena vozidla byla 238.000 Kč (bez DPH). Trolejbus by měl být využíván primárně ke služebním účelům (zácviky řidičů, školení).

Plzeňské městské dopravní podniky pořídily v letech 2004 až 2009 celkem 23 trolejbusů Škoda 24 Tr (ev. č. 497–519). Prvních sedm vozů, mezi nimiž je i vůz ev. č. 500, bylo vyhotoveno ještě s karoserií Citybus. Plzeň prozatím vyřadila čtyři „čtyřiadvacítky“ – k 6. 12. 2019 vozy ev. č. 498 a 500, k 7. 3. 2020 trolejbusy ev. č. 502 a 503. Praha zná Citybusy důvěrně v autobusové verzi. Letos by však měl být provoz těchto pro Prahu léta typických nízkopodlažních autobusů ukončen. Poslední Citybus ve stavu pražského DP tak bude zřejmě paradoxně ten v trolejbusové modifikaci.

Libor Hinčica

Podobné články