Společnosti spadající pod Arriva Transport Česká republika nakoupí během let 2023 a 2024 autobusy v celkové hodnotě jeden a půl miliardy korun. Skupina to dnes oznámila v tiskové zprávě. Dvě třetiny vozidel jsou určeny pro výkony ve Středočeském kraji, v němž vstoupí k 1. prosinci příštího roku v platnost nové smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti. Kontinuální obnova flotily pokračuje také v Olomouckém kraji, nových autobusů se ale dočkali také Pražané nebo cestující na linkách Arriva Express.
Během končícího roku 2023 Arriva do obnovy vozového parku investovala okolo 750 milionů korun, podobnou částku má připravenou také pro příštích 12 měsíců. Letos pořídila celkem 109 nových autobusů a elektrobusů, z nichž některé do provozu vyjedou až v nadcházejícím roce. Největší zastoupení má značka Iveco Bus, jejíchž vozidel skupina odebrala hned 79. Celkem 19 autobusů pořídila pro provoz v Olomouckém kraji a Kraji Vysočina Arriva autobusy, zbytek připadá na společnosti Arriva Střední Čechy, ČSAD MHD Kladno, Arriva autobusy a Arriva City působící v Pražské integrované dopravě. Ze 60 vozů Iveco Crossway LE LINE 12M zatím do provozu zasáhlo 29 autobusů, většina z nich ve středočeské filiálce (ev. č. 9580 a výše).
V seznamu nechybí ani elektrobusy, kterých letos Arriva pořídila celkem 17. Na začátku srpna 2023 do provozu na linkách do centra Brumlovka zasáhl už třetí SOR EBN 9,5, zbylé vozy pak dorazí až v roce příštím, přičemž se stanou součástí městské dopravy na Kladně. Polovinu z nich budou tvořit článkové vozy SOR NS 18 electric, vůbec první kloubové elektrobusy jezdící v České republice. Zbylých osm strojů bude reprezentovat sólo provedení téhož modelu. Arriva díky tomu navýší vedení v žebříčku největších tuzemských provozovatelů elektrických autobusů.
Celkem devět nových autokarů Scania Irizar i6s Efficient postupně ve druhé polovině letošního roku vyjelo na linky Arriva Express, konkrétně v relacích Praha – Teplice (5 ks) a Brno – Prostějov – Olomouc (zbylé 4 ks). Na východě Prahy se poté do provozu zařadily další dva autobusy MAN Lion’s City 12C EfficientHybrid (ev. č. 9168 a 9169). Arriva City dále očekává také dva vozy Škoda D’CITY 9 LE (fakticky Temsa MD9 LE), což je model, který dodavatel už ani nenabízí na svých webových stránkách. Jeden z midibusů má zamířit na linku MHD Roudnice nad Labem (DÚK 368), kde nahradí stávající SOR BN 8,5 ev. č. 471. Další skončí na východě hlavního města. Připomeňme, že od představení midibusu pod hlavičkou Škody uplynuly v červenci dva roky. Tehdy prezentovaný vůz letos nalezl své útočiště rovněž u Arrivy, konkrétně v Chrudimi. Jiný zářez na pažbě dodavatel nemá.
Příští rok 2024 přinese nové autobusy především do Pražské integrované dopravy, přičemž celkem se má jednat o 101 autobusů od čtveřice výrobců. Jednotlivé Arrivy působící ve Středočeském kraji souhrnně pořídí 30 článkových vozů MAN Lion’s City 18C a 27 velkokapacitních autobusů Iveco Crossway LE LINE 14,5M. Chybět nebudou ani výrobky slovenské společnosti ROŠERO – P, která pro Arrivu vyprodukuje 19 minibusů First FCLLI XL, jež odpovídají kategorii Md (midibus). Standardních autobusů dorazí celkem 25, vedle desítky Crosswayů LE LINE 12M půjde o 15 vozidel SOR ICN 12. Vedle velkých nákupů pro Středočeský kraj přijdou nové autobusy také do kraje Olomouckého, přičemž se bude jednat o 30 vozů Iveco Crossway v různých provedeních.