Menu

50. výročí pražského metra připomíná netradičně polepená „té trojka“

Tramvaj T3SUCS v netradičním polepu upomínajícím na 50. výročí pražského metra. (foto: DPP; Jan Kříž)
Tramvaj T3SUCS v netradičním polepu upomínajícím na 50. výročí pražského metra. (foto: DPP; Jan Kříž)
Stáhnout PDF
Metro Tramvaje
14. 02. 2024 18:34
Libor Hinčica
1 minuta čtení

V letošním roce uplyne již 50 let od doby, co cestující v Praze začalo přepravovat metro. První úsek o délce 6,6 km spojoval Florenc (tehdy Sokolovskou) s Kačerovem, kde bylo vybudováno i depo. Soupravy byly zpočátku jenom třívozové, přičemž jejich dodávky zajistil Mytiščinský strojírenský závod, který do roku 1976 dodal postupně 85 vozů řady E (v provedení pro ČSSR jako podtyp Ečs).

Právě na legendární vozy Ečs, jež dojezdily na lince C pražského metra v roce 1997, upomíná nyní jeden z vozů T3SUCS určený pro provoz na retro tramvajové lince číslo 23. Jeho slavnostní představení se konalo dne 14. 2. 2024 na nádvoří střešovické vozovny, která dnes zažila ještě jednu velkou slávu – zahájena zde byla výstavba nové haly pro deponování historických autobusů.

Tramvaj T3SUCS ev. č. 7188 byla vyrobena v roce 1986 a v běžném provozu se udržela do roku 2017, kdy byla převedena mezi vozidla, jež by měla nadále zajišťovat retro provoz na lince číslo 23. S ohledem na to, že na voze je plánována větší oprava, byla tramvaj vybrána již koncem roku 2023 pro polep s vánočním motivem, čímž se zařadila do bobtnající flotily vánočních vozidel pražského DP. Případné poškození laku při strhávání polepu nebylo vzhledem k předpokládané opravě vozidla vnímáno jako problematické. Ze stejného důvodu byl tentýž vůz opatřen nyní polepem odkazujícím na barevné řešení vozů Ečs, přičemž na čele zaujme plastický emblém metra charakteristický pro vozy Ečs. Vzhledem k jeho velikosti bylo nutno posunout evidenční číslo vozidla oproti standardní pozici těsně pod čelní okno.

Zajímavostí bude hlášení ve vozidle, kdy v zastávkách, jež jsou zároveň přestupní na metro, bude k oznámení stanice použito hlášení z metra. V zastávce Malostranská tedy půjde o hlas Světlany Lavičkové (hlásí stanice na trase A), na Národní třídě a Karlově náměstí promluví k cestujícím Eva Jurinová („hlas“ trasy B) a na I. P. Pavlova se ozve Tomáš Černý, spjatý s hlášením na trase C. 

Samotné polepení vozu proběhlo přímo v areálu vozovny Střešovice, odkud je většina vozů na linku číslo 23 vypravována. V provozu by se měla tramvaj objevit již tento pátek (16. 2. 2024). Tramvaj je přitom možné si od dnešního dne pořídit také v modelu v měřítku 1:87 (H0). Do prodeje ji v rámci limitované edice zařadily MB Modely.  

Podobné články