![](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-06-at-12.51.25-2048x1152-1-1216x684.jpeg)
Nové trolejbusy pro Quito v přístavu Manta dne 6. 2. 2025. (foto: Empresa de Transporte de Pasajeros de Quito)
Tento měsíc, v noci z 5. na 6. února 2025, dorazilo do Ekvádoru zbývajících 59 z celkem 60 objednaných parciálních trolejbusů, které dodává čínský Yutong. Stejně jako první vůz, doraziv v lednu tohoto roku, i ony dopluly do místního přístavu Manta, kde nyní procházejí celním řízením.
![](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2025/02/475988112_18294242494215089_4091440357437003714_n.jpg)
Vykládka 59 nových trolejbusů v přístavu Manta na počátku února 2025. (foto: Empresa de Transporte de Pasajeros de Quito)
![](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2025/02/476754751_18294497434215089_8590202181637084661_n-1216x1216.jpg)
První do Quita dodaný trolejbus prošel v tomto týdnu úspěšnou technickou kontrolou. Stejný proces čeká i jeho 59 sourozenců. (foto: Empresa de Transporte de Pasajeros de Quito)
Nové vozy, dlouhé 18,42 m a schopné přepravit až 160 cestujících, budou zařazeny do provozu v Quitu na počátku dubna 2025. Quitský dopravce se pochlubil tím, že trolejbusy jsou dokonale uzpůsobeny na podmínky Quita a také tím, že jejich nákup dozoroval Úřad OSN pro servisní zabezpečení projektů (UNOPS), čímž měla být údajně zajištěna transparentnost procesu výběru dodavatele. Pravda je ovšem taková, že, podobně jako v hlavním města Mexika, i tady tento úřad na plné čáře selhal, když připustil, aby si město s dopravcem nadefinovali tendr tak, aby mu vyhověl jen jediný uchazeč, neboť splnit všechny podmínky v tak krátkých termínech, jaké tendr v Quitu (podobně jako většina trolejbusových tendrů v Ciudad de México) stanovoval, mohl jen ten, kdo byl na tendr předem připraven.
![](https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2025/02/475870697_1075463514621042_7960770824058636768_n-1216x813.jpg)
Trolejbusy se po přístavu proháněly vlastní silou. (foto: Empresa de Transporte de Pasajeros de Quito)
Nové vozy, mající baterii, která jim zajišťuje dojezd bez trolejí do vzdálenosti až 75 km, jsou sice prošpikované moderními technologiemi, jakými jsou třeba 20 kamer v interiéru, informační panely, či USB dobíječky, chybí jim ovšem klimatizace. Dodejme ještě, že městský dopravce zvažuje pořízení dalších desítek nových trolejbusů, které by jednak nahradily poslední staré trolejbusy na místním BRT koridoru, a jednak by se objevily na jiném quitském metrobusovém koridoru, avšak dosud nezatrolejovaném.