Společnost Alstom vyhrála podle očekávání kontrakt na dodávku nových tramvají pro linku T1, která je všeobecně počítána mezi linky pařížských tramvají, přestože správně jde o tramvajový provoz v regionu Île-de-France, neboť na katastr Paříže samotná linka nezajíždí. Vozidla by měla posloužit k náhradě tramvají typové řady TFS (z let 1992 až 1994), která má úzkou vazbu i na Československo. Byl to totiž právě vzhled těchto vozů, který inspiroval designéra a architekta Patrika Kotase při návrhu první československé nízkopodlažní tramvaje řady RT6N.
Dosluhujících vozidel bychom napočítali na trase 35, náhradou má být 37 nových vozů Citadis X05, přičemž Île-de-France Mobilités a dopravce RATP mohou využít ještě opci na nákup dalších až 83 vozů (kontrakt tedy zahrnuje v součtu max. 120 tramvají). Jejich nákup lze očekávat v případě realizace plánovaných prodloužení linky T1. Základní hodnota zakázky počítá se sumou 130 mil. € (jeden vůz tak vyjde na zhruba 89 mil. Kč).
Každá z tramvají bude mít délku 33 m a šířku 2,4 m. V porovnání s vozy TFS mají nabídnout o 15 % vyšší kapacitu. Výměna cestujících bude zajištěna skrze šestici dvoukřídlých dveří (na každé straně vozu) o šířce 1 300 mm. Vozidla budou pochopitelně klimatizována a nadstandardně vybavena obrazovkami informačního systému – ve voze jich půjde napočítat hned 18. K nabíjení drobných mobilních zařízení má sloužit 40 USB portů. Díky novým technologiím by měly tramvaje Citadis X05 v porovnání se starými vozy TFS uspořit zhruba 30 % elektrické energie. Na výrobě tramvají se má podílet celkem 6 závodů Alstomu, všechny ve Francii.