Menu

Alstom dodá až 374 vlaků metra pro hamburskou Hochbahn

Vizualizace vlaku DT6, jehož první dodávky by měly být zahájeny až za čtyři roky. (foto: Alstom)
Vizualizace vlaku DT6, jehož první dodávky by měly být zahájeny až za čtyři roky. (foto: Alstom)
Stáhnout PDF
Metro
12. 07. 2024 18:22
Libor Hinčica
1 minuta čtení

Alstom se stal vítězem velkého kontraktu na dodání až 374 vlaků pro systém metra v Hamburku, jenž je označován s ohledem na historický vývoj jako hamburská nadzemní dráha (Hamburger Hochbahn). Celková hodnota zakázky je 2,8 mld. €, tedy okolo 71,4 mld. Kč.

Kontrakt je rozdělen na 254 vlaků s částečně automatizovaným řízením a 120 plně automatických. Oba druhy vozidel mají shodně po čtyřech vozech, celkem je tedy možné dodat 1 494 vozů.

Základní objednávka počítá s dodáním 48 čtyřvozovými vlaky, které budou využívat automatické řízení bez strojvůdce. Sloužil by měly na nové trase metra U5, s jejímž otevřením se počítá v roce 2029. Alstom dodá kromě vozidel také nezbytný řídicí a zabezpečovací systém, takže celková hodnota jen tohoto kontraktu dosahuje 670 mil. €. První úsek linky U5 by měl mít pouze 5 stanic a délku 5,8 km, špičkový interval má činit výhledově 90 vteřin.

S částečně automatizovanými vlaky se počítá v první etapě na linku U4, kde by měly nahradit nejstarší vozy DT4 z přelomu 80. a 90. let, k jejich objednání ovšem prozatím nedošlo.

Výroba vlaků nové generace DT6 má probíhat přímo v Německu, konkrétně v závodě Alstomu v Salzgitteru. Zahájení produkce je plánováno na rok 2026, dodávky by měly začít postupně od počátku roku 2028. Oproti dřívější generaci vlaků mají být ty nové, jež jsou formálně řazeny pod obchodní jméno Metropolis, širší (2,73 m oproti 2,60 m) a přes identickou celkovou délku (40 m) budou tvořeny čtyřmi vozy namísto tří, což má domoci dosahovat žádaného nápravového zatížení pod 10 tun na nápravu při vyšší obsaditelnosti.

Podobné články