Společnost Alstom se může těšit z dalšího vítězství na domácím hřišti v soutěži na dodávku nových tramvají. Uspěla ve společném výběrovém řízení vypsaném městy Toulouse, Besançon a Brest, v součtu jde nicméně jen o 22 tramvají.
Uvedená trojice měst se spojila s cílem snížit náklady výběrového řízení, i tak ovšem měla být výsledná cena vyšší, než si dopravci původně představovali. Jeden vůz o délce cca 32 m má vycházet na 3,5 mil. € (82,25 mil. Kč).
Nejvíce vozů získá do své flotily Toulouse, konkrétně devět. To počítá s nasazením šesti vozidel na letištní lince T2, na níž bude od 5. 6. 2023 zastaven dočasně provoz kvůli výstavbě metra trasy C. Po dokončení stavebních prací a zprovoznění metra se předpokládá, že tramvajová linka bude obnovena v expresní podobě v pětiminutovém taktu, což si vyžádá navýšení počtu vozidel, přičemž šestice nových Citadisů má mít s ohledem na přepravu cestujících na a z letiště upravený interiéru pro transport většího počtu zavazadel. Zbylé tři tramvaje budou využity pro posílení provozu na lince T1 (u níž dojde ke snížení špičkového intervalu na 4 minuty a 30 vteřin). Dodávka pro Toulouse proběhne mezi květnem a zářím 2026.
Osm tramvají by měl postupně od října 2025 zařadit do provozu také Brest. Ten má od roku 2012 jedinou tramvajovou linku (s vidlicovitým rozdvojením na jednom z konců), na níž slouží 20 vozů Alstom Citadis 302. Osm nových vozidel by mělo být dodáno pro potřeby druhé tramvajové linky (označené písmenem B) o délce 5,3 km (s 11 stanicemi), která by měla být zprovozněna v roce 2026.
Jediná linka o délce 14,5 km je od roku 2014 provozována také ve městě Besançon. To si svého času objednalo překvapivě tramvaje od španělského CAFu, jenž dodal celkem 19 vozů o délce 21 m. Nízká obsaditelnost španělských vozidel se však záhy ukázala jako problém. Zájem o cestování tramvajemi předčil očekávání, a tak Besançon hodlal přistoupit k prodloužení vozidel doplněním dalších dvou článků, čímž by se dosáhlo délky cca 32 m. Už při nákupu tramvají se s takovou variantou počítalo, nezbytným předpokladem ale bylo, že výrobce bude ochoten na takovou úpravu v rámci případně vypsaného výběrového řízení přistoupit. A právě to se nestalo. Besançon soutěž na prodloužení vozidel v souladu se zákonnými podmínkami vypsal, nabídka od CAFu ovšem nedorazila. Město se tak přidalo k Brestu a Toulouse a objednalo si nyní pět nových 32m tramvají od Alstomu, jejichž dodávky by měly proběhnout mezi březnem a červnem 2025. Interval na tramvajové lince má být možné následně zkrátit z 12 na 10 minut a nabídnout alespoň o něco větší přepravní kapacitu na části spojů.