V lednu 2024 podepsal francouzský Alstom smlouvu s Královskou komisí pro oblast al-Ula (psáno též dohromady AlUla), v jejímž rámci má dojít do roku 2030 k vybudování 22,4 km dlouhé linky se 17 stanicemi, která má spojovat předmětné město s nejvýznamnějšími památkami v okolí, z nichž řada je zapsána na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Očekává se, že se arabské království v dané oblasti více otevře turistům, kteří by následně měli tramvaje využívat.

Tramvaje mají být dle vizualizací řešeny pro trvalé spojení zadními čely k sobě (tzv. PX). Budou tedy oboustranné, nikoli obousměrné. Zadní čela by měla být částečně otevřená a nabízet posezení do podkovy. (zdroj: Alstom)
Tomuto provoznímu určení se přizpůsobují i svérázné designové křivky objednaných vozidel a volba materiálů. V době, kdy projekt krystalizoval, se zvažovalo několik variant řešení vozidel, včetně použití několika kratších vozů připomínající spíše železniční vagóny. Nakonec došlo k dohodě vycházet z konstrukce tramvajových vozů, konkrétně slavného modelu Citadis, který je v případě verze pro al-Ulu označen jako Citadis B, přičemž ono písmeno „B“ značí, že vozidla budou řešena jako čistě bateriová.
Celkem by mělo být dodáno 20 vozů, na jejichž výrobě bude participovat devět francouzských závodů Asltomu. Vzhledem k délce linky i extrémním klimatickým podmínkám se předpokládá použití nabíjení v zastávkách za využití systému, který Alstom označuje jako SRS (z tramvajových provozů jej prozatím používá pouze francouzské Nice), takže samotné baterie (Mitrac B; rovněž od Alstomu) nebudou muset mít velké rozměry ani kapacitu. Výzvou ale bude tak jako tak jejich chlazení.
Podle autorů projektu má jít o nejdelší tramvajovou trať na světě, na níž budou baterie coby zdroj energie pro pohon vozidel využívány. Sám Alstom to označuje za udržitelné řešení, v čem má ale ona udržitelnost v porovnání s použitím konvenčního trolejového vedení spočívat, firma neuvádí.
Po více než roce od popisu smlouvy ukázal Alstom další nové vizualizace tramvají, které mají evokovat tradice v rámci arabského kulturního prostředí, čehož však lze vzhledem k nulové historii tramvají v Saudské Arábii a koncepci vozů Citadis (kloubové nízkopodlažní tramvaje) dosahovat jen formou kýče, což ještě umocňuje tlak na okázalou přepychovost v interiéru projevující se ve zvolených potazích sedadel a závěsů, ve volbě množství dřevěných prvků v obložení interiéru či v širokém uplatnění mosazných elementů.
Doplňme, že kromě dvacítky vozidel bude Alstom dodávat také signalizační zařízení, napájecí systém i vybavení vozovny, navíc bude po dobu deseti let zajišťovat údržbu. Královská komise pro oblast al-Ula poté zaštiťuje stavbu samotné trati a stanic.